Generali

Generali kiest voor digitaal en persoonlijk contact

In 2010 introduceerde Generali haar webbased Pensioenportaal voor salaris/diensttijdregelingen. Het portaal, bedoeld om werkgevers te ondersteunen bij de zorgplicht naar werknemers, pensioenadministratie sneller en makkelijker te maken en pensioenen transparanter te presenteren aan deelnemers, rolt Generali nu uit. Zij startte allereerst met een pilot om zo al lerend het portaal dit jaar breder te kunnen uitollen. Generali behoudt daarbij de kwaliteit van het persoonlijke contact tussen de klant en de pensioenverzekeraar als eerste prioriteit. "Adviseurs, werknemers en werkgevers kunnen hun vragen op elke gewenste manier aan ons kwijt", aldus Ineke Leemans, Manager Leven Collectief bij de pensioen- en inkomensverzekeraar.

Efficiënt en handig; inzicht in pensioen
Het Generali Pensioenportaal is een digitale omgeving waarin een werkgever alle pensioengegevens van zijn werknemers kan terugvinden en bijhouden. Het portaal is gebaseerd op drie pijlers: het geven van actueel inzicht in afzonderlijke pensioenen, het verhogen van de efficiency bij mutaties en handige extra's. De werkgever kan kiezen het portaal ook toegankelijk te maken voor de werknemers zelf, zodat zij maximaal inzicht krijgen in hun eigen pensioen. Het Pensioenportaal geeft op vragen als `Hoe staat mijn pensioen ervoor?' en `Kloppen al mijn persoonlijke gegevens nog wel?' direct antwoord.

Waardering voor het Generali Pensioenportaal
Het portaal wordt het meest gewaardeerd vanwege de heldere presentatie van het verwachte pensioen. Generali zorgt ervoor dat veranderende wet- en regelgeving steeds direct doorgevoerd wordt, zodat de prognose altijd actueel is. Naast het eenvoudig kunnen verwerken van mutaties heeft het portaal nog enkele opvallende kwaliteiten. Zoals de uitgebreide mogelijkheid om selecties te maken, deze op te slaan en te gebruiken vanuit Excel. Verder beschikt het portaal over een centrale plek voor eigen formulieren, bedrijfsdocumenten en een smoelenboek.

Elke klant een eigen accountteam
Generali is in omvang een relatief kleine pensioenverzekeraar, maar juist haar omvang maakt persoonlijk contact mogelijk. Iedere klant heeft en houdt een speciaal accountteam. Generali ziet haar Pensioenportaal expliciet als een aanvulling op de dienstverlening en niet als een vervanging van persoonlijk contact; het persoonlijke gesprek met zowel de relatie als de adviseur. Het juiste pensioen kiezen is niet altijd eenvoudig. In de optiek van Generali is én blijft professioneel en persoonlijk advies dan ook broodnodig. Advies dat wint bij transparantie en prettige samenwerking. Het Generali Pensioenportaal draagt positief bij aan het maken van een keuze voor een collectief pensioen door de werkgever.
Publicatiedatum: 29-08-2011

© Generali verzekeringsgroep 2011