Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Virtualisatie telefooncentrale logische volgende stap voor mkb

Delft, 29 augustus 2011 - Het mkb ontdekt steeds meer de voordelen van virtualisatie en cloud computing, zoals minder stroomverbruik en lagere beheer- en hardwarekosten. De belangstelling hiervoor groeit, omdat het mkb Het Nieuwe Werken meer en meer omarmt en in verband daarmee op zoek is naar meer flexibiliteit. 'Het virtualiseren van de telefooncentrale is daarbij een logische volgende stap', aldus Arthur van den Ende, directeur van Xelion.

Succesvolle mkb-bedrijven werken slimmer met Het Nieuwe Werken. Uit de Tech Start-Up 100, een lijst met veelbelovende tech start-ups in Europa, blijkt dat meer dan 60 procent van deze bedrijven gebruikmaakt van de cloud, zoals Google Apps, aldus Brisk Magazine. In Nederland maakt maar liefst 41 procent van het Nederlandse mkb gebruik van cloud computing. Tweederde (65 procent) van het Nederlandse mkb gebruikt virtualisatie. Dit blijkt uit Europees onderzoek van VMware Inc. Bedrijven gaan niet alleen over op de cloud om direct kostenvoordeel te behalen, maar ze zijn zich ook bewust van de grotere flexibiliteit. Xelion, innovator en ontwikkelaar van bedrijfssoftware en leverancier van zakelijke Voice over IP-oplossingen en hosted telefonie, voegt hier nu de gevirtualiseerde telefooncentrale aan toe.

Voordelen gevirtualiseerde telefoonoplossingen
Bedrijven kunnen hun telefooncentrale als onderdeel van de IT-omgeving gaan hosten en beheren met behulp van Xelion. Het bedrijf plaatst de telefooncentrale op de server van de klant. Dit is ongeacht de serverfabrikant en ongeacht of de server op locatie of in een datacenter staat, doordat Xelion beschikbaar is onder diverse hypervisors waaronder de belangrijkste VMware en Hyper-V. Ook kan een IT-aanbieder of bedrijf met meerdere onderdelen door middel van het systeem van Xelion op één virtuele server diverse telefooncentrales naast elkaar implementeren. Hierdoor worden de beheerkosten nog lager en is ook het beheer gemakkelijker.

Eenvoudige migratie tussen hosted en dedicated telefonie Door de flexibiliteit die de gevirtualiseerde telefooncentrale biedt, is de keuze voor een hosted telefonie oplossing gemakkelijker te maken. En een organisatie zit nooit ergens aan vast. Zo kan een bedrijf met hosted telefonie beginnen en na verloop van tijd besluiten over te stappen naar een dedicated systeem. Doordat de Xelion-oplossing qua functie en beheer altijd gelijk is, is de overstap binnen een kwartier te realiseren. De klant behoudt zo de controle en kan te allen tijde de omgeving kiezen die het best past.

Over Xelion
Xelion B.V. is in 1988 opgericht en heeft veel kennis van en ervaring in het ontwikkelen van bedrijfsspecifieke enterprise software op basis van het Xelion Business System. Daarnaast wordt het Xelion Phone System geleverd; een veelzijdige en betaalbare standaardoplossing voor bellen over internet met de mogelijkheid vast en mobiel te integreren en te communiceren vanaf de pc. Xelion beschikt over een bevlogen R&D-team, hoog opgeleide software engineers en consultants en beschikt over een ter zake kundige supportafdeling. Die zorgt dat problemen écht worden opgelost. Xelion is gevestigd in Delft. www.Xelion.nl