Ingezonden persbericht


Speciaal persbericht ShopArt

Za 3 september 13.00 - 16.00 uur
De NWE Vorst presenteert:
ShopArt
Collectie vs. confectie

Stel je voor, een enorme catwalk dwars door de WillemII-straat. Opvallende designers zijn gekoppeld aan winkels in de buurt. In samenwerking met deze winkels maken de ontwerpers tien outfits, een combinatie van hun eigen collectie en de collectie van de winkel. 'Collectie vs. confectie'. De ontwerpen worden gepresenteerd door een groep modellen in allerlei maten en vormen, vers geplukt van de straat.

Dido Yland

"Kenmerk van mijn werk is grafisch en veel kleur. De vorm van het kledingstuk is voor mij belangrijker dan details, daarom heb ik zo min mogelijk zakken/knopen en versiering." http://www.didoyland.com/ &
C&A
C&A biedt haar klanten veilige producten van goede kwaliteit en met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Zij sporen de actuele trends in de modewereld op en vertalen deze in draagbare, betaalbare en modieuze kleding.

Joost Jansen

"Ik werk graag vanuit materiaal; onderzoekend, speels, vlug en vertrouwend op mijn intuïtie. Het onderzoek, de vondst, het beeld, de kleur, het verhaal; ik zie ze als mode gerelateerde inspiratie en prototypes." http://www.joost-jansen.com/ &
Hema
Hema is gestart in 1926 voor consumenten met een kleine portemonnee en is uitgegroeid tot een bedrijf met producten die eigenwijs zijn vormgegeven, origineel, van goede kwaliteit én met een verrassend laag prijskaartje. Producten waar je blij van wordt, wat je budget ook is. Omdat ze bijzonder zijn en toch zo gewoon. Een unieke combinatie die je in geen enkele andere winkel vindt.

Iris Lamerichs

"Ik werk graag interdisciplinair en ben dan ook niet gemakkelijk in een hokje te stoppen. In mijn werk volg ik wel volledig de principes van het veganisme. Ik werk daarom ook graag met tweedehands materialen, zoals vliegerstof!" http://www.irislamerichs.com/ &
Sissy-Boy
Sissy-Boy is een Nederlands winkelmerk (opgericht in 1982) door Michael Smit. Je kunt er goede en draagbare kleding kopen, maar ook interieur- en verzorgingsproducten. Sissy-Boy is een totaal-concept en een winkel voor het hele gezin.

Manouk Hasebos

"Ik laat mij niet letterlijk inspireren door een thema maar door natuurlijke structuren, geometrische vormen en kleur. Een abstracte manier van werken. Draagbaarheid is voor mij niet perse van toepassing. Ik begeef mij daarom denk ik buiten de denkbeeldige muren van de mode." http://manoukhasebos.com/

&
V&D
V&D is een inspirerend en gezellig warenhuis dat je steeds weer op nieuwe ideeën brengt. Waar je altijd slaagt. Dankzij een ruime keuze, een zeer gevarieerd aanbod van producten en merken, prettige prijzen en een uitstekende service. Winkelen bij V&D staat voor gemak. Natuurlijk omdat ze in heel Nederland te vinden zijn. Maar ook doordat je makkelijk bij V&D binnenstapt. Voor een snelle, praktische boodschap, of om ontspannen te winkelen en in alle rust inspiratie op te doen.

Laura de Wit
"Als ontwerper word ik altijd geïnspireerd door minimalisme, ik vind het interessant om een ontwerp kracht te geven door eenvoud. Ook werk ik graag met kleur, de combinatie van duidelijke vormen en kleur zijn kenmerkend voor mijn werk." http://www.lauradewit.nl/ &
MEXX
Zij maken mode. Mode die wordt geïnspireerd door het leven in de grote stad. Metropolitan casual, designed to eXXcite. Naast mode bieden zij ook producten aan voor bed en bad, schoenen, parfums en accessoires.

Sacha levert alle schoenen die door de modellen gedragen worden. Sacha is een internationaal schoenen & accessoire merk voor zowel mannen als vrouwen. Sacha is trendsettend, uitgesproken en uniek, net als ieder individu. Sacha heeft als vierde generatie familiebedrijf de afgelopen jaren een enorme groeiperiode doorgemaakt. Momenteel heeft Sacha 75 winkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. De doelgroep van Sacha is 'young at heart', leeftijd is ondergeschikt aan lifestyle. Sacha is niet bang om een statement te maken en daarmee is Sacha en haar doelgroep not for basic! www.sacha.nl

De NWE Vorst opent op zaterdag 3 september haar culturele seizoen tijdens ÂŽWillemII-straat De OpeningÂŽ, een samenwerking met Paradox en de bewoners, winkeliers en andere culturele instelling huizend in en rondom de WillemII-straat. ShopArt maakt daarvan onderdeel uit. Houd www.denwevorst.nl in de gaten voor meer info over ShopArt en over De Opening

ShopArt is mede mogelijk gemaakt door en onderdeel van Tilburg Textiles: www.tilburgtextiles.nl


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

In de bijlage:

- De foto voor voorpubliciteit: titel kalender09 project van benjamin verdonck_©iwan van vlierberghe. Naamsvermelding verplicht.
- Het logo van Tilburg Textiles

Locatie: WillemII-straat, start bij De NWE Vorst Datum: zaterdag 3 september 13.00 - 16.00 uur Categorie: Mode en design Entree: gratis

ALGEMENE INFORMATIE THEATER DE NWE VORST
KAARTVERKOOP
Openingstijden theaterkassa: di t/m vr tussen 10-12 + 13-18 uur. Za 15-17 uur. Altijd één uur voor aanvang van een voorstelling.

Kaarten reserveren is niet mogelijk.
Koop je kaartje 24 uur per dag online of tijdens de openingstijden aan de kassa. Betalen doet u online via Ideal. Online gekochte kaarten kun je ook printen bij de ticketzuil in de hal van het theater. Op de bevestigingsbrief die u krijgt na uw bestelling staan de gegevens die u nodig heeft om in te loggen. U betaalt vanaf nu ook geen administratiekosten meer.

Prijzen en kortingen
De entreeprijzen voor reguliere voorstellingen variëren tussen de E 6,00 en E 17,50. Wij geven E 2,00 korting aan: CJP- en studentenpas (MBO/HBO/Universiteit), iedereen van 17 of jonger en aan iedereen van 65 jaar en ouder (legitimatie kan gevraagd worden). LET OP: Kaarten kopen in voorverkoop of op internet loont! Dagtickets aan de kassa zijn E 1,00 duurder dan internettickets en tickets in de voorverkoop (de voorverkoop loopt tot 12 uur 's middags op de dag van de voorstelling). Als kortingspas hanteren wij de VorstPas, CJP en studentenpas (MBO/HBO/Universiteit) Ook geven wij korting aan iedereen van 17 of jonger en aan iedereen van 65+ of ouder (legitimatie kan gevraagd worden). U kunt aan de kassa zowel contant betalen als pinnen. Wij accepteren CKV-bonnen en de Theater- en concertbon.

Bereikbaarheid
Theater De NWE Vorst bevindt zich midden in de stad. Parkeren is daarom niet makkelijk. Kom je toch met de auto dan zijn er twee grote parkeergarages in de buurt. Hier kun je betaald parkeren. Met de trein zijn wij heel makkelijk bereikbaar. Kijk voor meer informatie hieronder.

Treinen
Vanaf het Centraal Station is het ca. 10 minuten lopen naar Theater De NWE Vorst. Vanuit het NS-station ga je links de Spoorlaan op. De tweede straat rechts is de Willem II straat. Na ongeveer 400 meter zie je aan je rechterhand Theater De NWE Vorst. Treinen uit de richting Den Bosch komen aan om xx.05, xx.15, xx.35 en xx.45 uur. De laatste trein vertrekt om 00.44 uur (stoptrein). Treinen uit de richting Eindhoven komen aan om xx.21, xx.24, xx.51 en xx.54 uur. De laatste trein vertrekt om 00.40 uur (stoptrein). Treinen uit de richting Breda komen aan om xx.13, xx.23, xx.34, xx.43 en xx.53 uur. De laatste trein vertrekt om 00.37.

Auto
Mocht je met de auto komen dan kun je gebruik maken van de volgende parkeergarages in de buurt. Rondom het pand zijn nauwelijks of geen parkeergelegenheden. Neem dus ruim de tijd om de parkeergarage op te zoeken.

Kijk op www.denwevorst.nl voor meer informatie.

-----------------------

WILLEMIISTRAAT 49, 5038 BD TILBURG. KANTOOR: 013 5328520, THEATERKASSA: 013 5328532

Wilt u meer informatie over dit persbericht? Neem dan contact op met Eugenie Verschuren (publiciteit & marketing) op di, wo, do of vr of e-mail: publiciteit@denwevorst.nl


---- --