Productschap Vis


* Vispromotiecampagne van start

Vispromotiecampagne van start

Rijswijk, 5 september 2011 - Vandaag start de nieuwe campagne van het Nederlands Visbureau de `Mannen van de Zee' met als doel de consument meer over de achtergronden van vis te vertellen. Uit onderzoek blijkt dat bij de Nederlander nog veel onwetendheid is over de herkomst van vis.

Vis is regelmatig in het nieuws vanwege het product of vanwege de binding die ons land al eeuwenlang heeft met de visserij. Daarnaast rouleren op het moment verhalen over overbevissing en bestandsbeheer. De campagne moet meer duidelijkheid bieden over de herkomst van vis en de consument stimuleren wat vaker vis op tafel te zetten.

De `Mannen van de Zee' vertellen de consument op geheel eigen wijze hùn verhaal over vis. Authenticiteit, vakmanschap, transparantie en puurheid zijn sleutelwoorden. Want wie kan er meer over vis vertellen dan de mensen uit de vissector zelf? Zo vertelt een scholvisser wat hij onderneemt om de schol op een verantwoorde wijze te vangen en laat een makreelroker zien hoe het rookproces van makreel in zijn werkt gaat. Maar er is ook een tonijninkoper aan het woord die antwoord geeft op de vraag welke tonijn verantwoord is om te eten.

De `Mannen van de Zee' zijn te volgen op visrecepten.nl en via social media (facebook, twitter en youtube). Daarnaast spelen de seizoenen van vis een belangrijke rol; elke maand staat een andere vissoort centraal. De kick-off is in september met schol, in oktober volgt de makreel en daarna komen tonijn en Hollandse garnalen aan bod. Met elke maand filmpjes, berichten, informatie en natuurlijk recepten. De consument die meer wil weten over de bereiding van vis, kan elke maand een speciaal filmpje met aanstormend culinair talent Jim de Jong bekijken op visrecepten.nl. De Jong heeft een eigen restaurant in Rotterdam Zuid en laat op geheel eigen wijze zien hoe je de makkelijkste gerechten met vis klaarmaakt.