KNMG

Workshop Kwaliteitszorg medische vervolgopleidingen

startdatum 06 september 2011
einddatum 06 september 2011
tijd 17.00 - 20.00 uur
locatie Domus Medica, Utrecht
onderwerp Kwaliteitszorg
accreditatie status Accreditatie aangevraagd
accreditatie punten 5 punten

Doel van de workshop
U krijgt handvatten om uw interne kwaliteitszorg in te richten waarmee u primair een verbeterslag kunt maken ten behoeve van de eigen opleiding, COC en/of instelling en dat secundair kan dienen als bron voor de externe visitatie. Naast achtergrondinformatie staat het opzetten van de verschillende kwaliteitsinstrumenten centraal.

Voor wie?
De workshop is bedoeld voor:

* Opleiders en leden van de opleidingsgroep om kwaliteitszorg in te richten voor toepassing op de eigen opleiding
* Leden van de COC om het systeem ook op instellingsniveau in te richten, ter bewaking en optimalisering van alle medische opleidingen
* Leerhuismanagers/decanen en onderwijskundigen.

Inhoud van de workshop
1. Introductie op kwaliteit en kwaliteitszorg

- gebruik van verschillende kwantitatieve en kwalitatieve gegevens hierin
- opbouw P&C-cyclus
2. Interne zorg versus externe zorg: wat wordt vanuit visitatie per 2011 verwacht? 3. Praktisch aan de slag:

- Hoe ga ik aan de gang, waar begin ik mee en wat is de volgende stap?
- Hobbels: welke zijn er en wat kan ik daar aan doen?
- Wat levert het mij op (praktijkverhalen)?
4. COC: wat kan, moet en vooral: wil ik?
5. Afronding:

- waar vind ik wat?

- en wat heb ik aan deze bijeenkomst gehad?

Workshopleiders
Prof. dr. Albert Scherpbier (voorzitter commissie Kwaliteitsindicatoren medische vervolgopleidingen), drs. Marjolein Schouten ( opleidingskundige en Leerhuismanager) en drs. Corry den Rooyen (onderwijskundige en projectmedewerker MMV).

Praktische informatie

* Accreditatie is aangevraagd (vijf punten in verband met voorbereidingsopdracht)
* De workshop vindt plaats op dinsdag 6 september 2011, van 17.00-20.00 uur (inclusief een broodmaaltijd) in de Domus Medica te Utrecht.
* Totaal aantal deelnemers: maximaal 30.

* Kosten: ¤ 50 per deelnemer.