Ingezonden persbericht



---



PERSBERICHT

Amsterdam, 8 september 2011

Eyeworks breidt crossmediabedrijf Advance uit naar Scandinavië Interactieve platforms wordt nieuwe tak Eyeworks Scandinavië Advance, het Nederlandse crossmediabedrijf van Eyeworks, gaat van start in Scandinavië. Advance Scandinavia wordt een dochterbedrijf van Eyeworks Scandinavië met als hoofdkantoor Stockholm. De Zweed Alexander Jamal, die een achtergrond heeft als business en concept ontwikkelaar voor het uitgeefconcern Bonnier, is aangesteld als managing director. Frans de Vries, oprichter en directeur van Advance Nederland, zal nauw betrokken zijn bij de uitrol van het bedrijf naar Scandinavië. Advance Scandinavia richt zich op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms, veelal in nauwe samenwerking met adverteerders. Advance is in Nederland vooral bekend van de concepten Je Echte Leeftijd, Stay or Go, Volgens Mama, Verjaardagsalarm, Word Ik Rijk en Help Ons Kind Is Te Dik. Alexander Jamal (managing director Advance Scandinavia): "Advance's business model combineert het beste van digitale media en tv. Advance Nederland heeft laten zien dat ze hiermee goed kunnen inspelen op deze groeiende behoefte van commerciële en media partners. Op basis van mijn ervaring met het digitale medialandschap geloof ik dat Advance een sterke positie inneemt om mediaformats van de toekomst te ontwikkelen voor Multi platforms." CEO Eyeworks Scandinavië Tobias Bringholm: "De oprichting van Advance Scandinavia is een strategisch belangrijke stap. Het media landschap is continu in beweging en wij veranderen mee. Advance Scandinavia is een mooie digitale aanvulling op onze bestaande TV en Drama activiteiten." Frans de Vries (oprichter en directeur Advance): "Voor mij heeft een internationale uitrol van Advance altijd op de agenda gestaan. Het was ook een belangrijke reden waarom we met Advance graag toe zijn getreden tot de Eyeworks Groep. Het is mooi om te zien dat we een jaar later samen de eerste internationale stap kunnen maken. Het past goed in deze tijd waarin adverteerders steeds minder grenzen zien en de consument haar weg naar interactiviteit als nooit tevoren weet te vinden."



Over Eyeworks Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisie en filmproducent die content ontwikkelt, produceert en distribueert in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport. Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende productievestigingen in zeventien landen op vier verschillende continenten: Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Argentinië, Chili, Brazilië, Spanje, Portugal, Italië, de Verenigde Staten, Nieuw Zeeland, Australië en het Verenigd Koninkrijk. In deze zeventien landen produceert Eyeworks televisieprogramma's voor meer dan 100 verschillende zenders. Eyeworks formats en programma's zijn wereldwijd in meer dan 50 landen te zien. Eyeworks' programmaportfolio bestaat uit meer dan 500 uitgezonden titels, die Eyeworks kan produceren in haar landen en wereldwijd kan exploiteren. Eyeworks biedt werk aan gemiddeld 1.500 medewerkers. Eyeworks is bekend van titels als Test The Nation, Ticket To The Tribes, ,CQC, OctoMom Me & My 14 Kids, Beat The Blondes, The OCD Project, The Italian Dream, I Know What You Did Last Friday, Who Wants To Marry My Son and Extreme Makeover: Weight Loss Edition (Obese). Noot voor de redactie/