Nieuw meisjeskledinglabel strijdt tegen overproductie kledingbranche

Persbericht van HOTitm Kidswear

Haarlem, 8 september 2011

Vandaag is de lancering van HOTitm Kidswear: een nieuw en eigenzinnig meisjeskledinglabel dat het roer in de modewereld om wil gooien. De missie van HOTitm is de overproductie in de kledingbranche tegen te gaan door goed naar consumenten te luisteren en naar behoefte kleding te produceren. Niet alleen vóór, maar vooral mét de consument. Een belangrijke schakel hierin zijn social media.

De constante drang naar 'meer' put niet alleen ons milieu uit, maar ook werknemers in kledingateliers. HOTitm wil deze beweging tegengaan door bewustwording. Produceren naar behoefte is het motto. Consumenten kunnen meebeslissen in de ontwerpfase van HOTitm Kidswear, met als resultaat een compacte collectie die precies op de vraag aansluit. Zo wordt de productie laag gehouden, wat meerdere voordelen biedt: beter voor het milieu en aantrekkelijker voor de consument door een hoog exclusiviteitsgehalte. Consumenten kunnen via Twitter en Facebook hun wensen aangeven en ontwerpen insturen. Een geheel nieuwe manier van werken dus, waarin interactie met klanten centraal staat.

Ook besparen in de eindfase
Niet alleen wil HOTitm het verschil maken in de ontwerpfase, ook het gebruik is anders. Enerzijds door de keuze van mooie, duurzame materialen en anderzijds door creatieve vernieuwing te brengen met de nadruk op de finishing touch. Op alle kleding zit namelijk een drukknoopje, waarop je een accessoire kunt bevestigen zoals bijvoorbeeld een bloempje, strikje of molentje. Hiermee kan elk kind zijn eigen persoonlijke draai aan een kledingstuk geven en kan de stijl eenvoudig worden veranderd waardoor het kledingstuk vaker, langer en op verschillende manieren kan worden gedragen. De gedachte hierachter is te voorkomen dat kleding na een tijdje saai wordt en achterin de kast belandt. Wanneer je er een ander accessoire op doet, heb je weer een nieuwe look. Zo kunnen kleine fashionista's zelf variëren door op de website een ander accessoire te kiezen. De keuze hierin wordt met elke collectie groter. Daarnaast is het ook leuk voor ouders die zo besparen op het kledingbudget.

Basic versus Fashion
Dat HOTitm wil meehelpen de wereld een stukje te verbeteren, betekent niet dat de kleding van HOTitm niet fashionable is. Integendeel. HOTitm is herkenbaar aan mooi basic design met subtiele details, waarmee het label laat zien dat basics niet saai zijn. Ook met grijstinten kun je een echte roze-meisjes-look creëren. De HOTitm wintercollectie 2011 heeft als materiaalbasis fijn gebreid 100% katoen voor o.a. vestjes, rokjes en jurkjes. De t-shirts en leggings voelen door een speciale carbon finish heerlijk zacht aan. De maten zijn 98-104 t/m 134-140. Alle kleding wordt geproduceerd in Portugal in gecertificeerde fabrieken die kwaliteit en duurzaamheid garanderen. Bovendien worden alle items uitvoering getest op huidvriendelijkheid en veiligheid.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.hotitm.nl



Razende Robot Reporter