9 september 2011
Hogeschool Utrecht wint Media Battle 2011
Deze week vond in Central Studio's in Utrecht de vierde Media Battle plaats: een strijd tussen studenten van Hogeschool Utrecht en Saxion Hogeschool Enschede. 150 studenten hebben een crossmediaal communicatieconcept ontwikkeld voor echte opdrachtgevers: ondernemers en musea in Nederland. Dit jaar was het thema van de Media Battle 'Stedelijke Identiteit'. Op het gebied van stedelijke identiteit, citymarketing en nieuwe media zijn er veel mogelijkheden te ontdekken. Studenten werkten in een speciaal voor de Media Battle gecreëerde creatieve broedplaats, waar zij de beschikking hadden over up to date nieuwe media/multimedia faciliteiten. Onder begeleiding van Lector Harry van Vliet en docenten uit de kenniskring van het lectoraat
Winnaar Media Battle, Hogeschool Utrecht, Digitale Communicatie: Tom Arendshorst, Jelle Klumpenaar, Kevin Mertens, Bastiaan Seijmonsbergen, Guus Weustenraad. Zij hebben een concept bedacht voor de Stadsgravenstraat in het Winkelhart te Enschede.
De Media Battle, die elk half jaar beurtelings in Utrecht en Enschede plaatsvindt, werd ditmaal door het Kenniscentrum Communicatie en Journalistiek van de HU georganiseerd. Meer informatie over de Media Battle is te vinden op
Over Hogeschool Utrecht
Hogeschool Utrecht (HU) is een ondernemende kennisorganisatie waar meer dan 38.000 bachelor- en masterstudenten en ruim 3.400 medewerkers werken aan professionalisering van de beroepspraktijk. Hoogwaardig onderwijs en toegepast onderzoek vormen de kernactiviteiten van de organisatie. De HU is sterk verankerd in de regio én heeft landelijke en internationale samenwerkingspartners.
Noot voor redacties
Ingezonden persbericht