Ingezonden persbericht


Persbericht

Oud-studenten trots op hun studieschulden
'Dankzij de IB-Groep heb ik het mooiste meisje van Brazilië versierd'

Hoofddorp, 14-9-2011 - Het Nibud maakt zich grote zorgen over de schulden van studenten, maar die lijken daar zelf niet mee te zitten. Uit de carrièrespecial van Nieuwe Revu van deze week blijkt dat oud-studenten juist trots zijn op hun studieschulden. 'Dankzij de IB-Groep heb ik het mooiste meisje uit Brazilië versierd.'

De 28-jarige Thomas uit Utrecht heeft geen idee hoe hoog zijn studieschuld is. 'Maar het is sowieso meer dan 50.000 euro. Ik heb werkelijk niets zinnigs met het geld gedaan. En weet je? Ik vond het fantastisch. Ik heb van het leven genoten, heerlijk relaxed en riant geleefd.'

Eeuwig dankbaar
Het verhaal van Thomas staat niet op zichzelf. Nieuwe Revu sprak verschillende studenten met dezelfde ervaring. De 29-jarige Utrechter Jochem reisde de wereld over van het geleende geld. 'Ik ben de IB-Groep eeuwig dankbaar, want dankzij hen zit ik nu niet op de bank met een saaie boerin, maar met het mooiste meisje van Brazilië.'

Brede glimlach
Uit onderzoek van Nibud is gebleken dat studenten vooral geld lenen omdat ze lekker relaxed willen leven. Daarom stuurt het instituut trainers het land in om jongeren te vertellen over de gevolgen van het lenen. Maar de 38-jarige Geert-Jan uit Amsterdam ligt niet wakker van zijn schuld. 'Elke keer als ik zie dat er 200 euro is afgeschreven, krijg ik weer een brede glimlach op mijn gezicht. Ik denk dan terug aan hoeveel ik van de wereld heb gezien, allemaal dankzij die heerlijke lening.'

Nieuwe Revu ligt vanaf woensdag 14 september in de winkel. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (