NEN


Afhandeling klantcontact


* Datum: 20 sep 11

* Locatie: NEN, Delft

* Prijs: EUR 0.00 (excl. btw)

* Duur: 1 ochtend


* Informatie
NEN onderzoekt of er voldoende interesse is voor een norm voor de afhandeling van klantcontacten en organiseert daarom een informatie-ochtend voor geïnteresseerde partijen. Contact met de klant kan een zeer bepalende factor zijn in het functioneren van organisaties. Het komt regelmatig voor dat de manier waarop organisaties met hun klanten omgaan op een negatieve manier in het nieuws komt. Het gevolg hiervan kan zijn dat er imagoschade ontstaat, of dat de overheid ongewenst ingrijpt. Juist omdat de afhandeling van klantcontacten zo belangrijk is, is het idee ontstaan om een verkenning te doen naar een norm voor klantcontacten. Met daarin eenduidige richtlijnen voor het afhandelen van klantcontacten, meetmethodiek en definities. Het initiatief komt voort uit drie partijen die onlangs de NEN norm 8878 `Telefonische Bereikbaarheid' hebben gepubliceerd; Quality Support, Contera Advies en Total Circle.

De mogelijk nieuwe norm is voor een brede doelgroep bedoeld. Het meten van de afhandeling van klantcontacten is niet alleen belangrijk voor commerciële organisaties, maar ook voor niet-commerciële organisaties, de overheid. De kwalitatief goede afhandeling van klantcontacten van belang voor alle organisaties waarvoor contacten met hun omgeving belangrijk zijn. Ook voor bedrijven die de kwaliteit van klantcontacten meten is het bestaan van een norm belangrijk. Het voldoen aan een breed geaccepteerde norm biedt zekerheid aan hun klanten en maakt benchmarks met andere organisaties die worden beoordeeld voor die norm zinnig. Dit is een belangrijk verkoopargument voor de diensten en kan indien goed gehanteerd leiden tot vergroting van het marktaandeel.

Doelgroep
De informatiedag is bedoeld voor geïnteresseerden; mensen of organisaties die mee willen werken aan een norm. Tijdens die dag wordt er toegelicht wat exact te bedoeling is van die nieuwe norm en om te kijken of er partijen zijn die mee willen werken.

De informatie-ochtend vindt plaats bij NEN in Delft; deelname aan de ochtend is gratis.

Zie ook het gerelateerde bericht op de website van NEN: http://www.nen.nl/web/Normshop/Norm-voor-afhandeling-klantcontacten .htm

Download hier het programma van deze bijeenkomst. Contact
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de consultant Jaap van der Marel, via e-mail jaap.vandermarel@nen.nl.


* Inschrijven
Ja, ik wil me inschrijven voor dit evenement.

Evenementen


* Evenementenkalender

+ Presentaties

+ Algemene voorwaarden

Contact

T (015) 2 690 448
E evenementen@nen.nl