Ingezonden persbericht


Financiële instellingen verbeteren klantenservice voor zakelijke klanten met nieuwe CRM-oplossing van Pegasystems

Amsterdam, 20 september 2011 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en softwareoplossingen voor klantgerichtheid, komt met een belangrijke upgrade van zijn Customer Relationship Management (CRM)-aanbod voor financiële instellingen. Pega's CPM voor Treasury, aandelen en transactiebeheer-oplossing zorgt voor operationele kostenbesparingen en biedt een consistente klantenservice voor alle producten en regio's.

De oplossing geeft financiële instellingen een toekomstgericht bancair platform door het leveren van een uitgebreid, klantgericht overzicht van producten, regio's en kanalen dat de behoeften van klanten kan voorspellen en zich daaraan kan aanpassen. Sterke Case Management-mogelijkheden ondersteunen alles wat te maken heeft met serviceaanvragen en geavanceerde self-service-mogelijkheden. Hiermee kunnen financiële instellingen niet alleen de relaties met hun klanten versterken, maar ook hun 'share of wallet' maximaliseren met omzet gegenereerd door service.

Bij het bepalen waar ze hun bankzaken onderbrengen, geven bedrijven in het selectieproces de hoogste prioriteit aan gemakkelijke toegang tot diensten en informatie via alle kanalen. Uit een gezamenlijk onderzoek uitgevoerd door Finextra Research en Pega bleek dat bijna de helft van alle zakelijke respondenten de hoeveelheid zaken die ze bij een bank hadden ondergebracht bij één of meerdere banken verlaagden vanwege inconsistente klantenservice en gebrek aan geschikte self-service-tools. Bovendien zou zeven van de tien overwegen over te stappen naar een andere bank voor betere klantenservice in relatie tot de inschrijving van nieuwe klanten.

De oplossing is reeds beschikbaar en wordt gedemonstreerd tijdens SIBOS van 19 t/m 23 september in Toronto.

Adi Bachar-Reske, Financial Services Industry Marketing Director bij Pegasystems: "Steeds meer wereldwijde bedrijven willen meer waarde uit hun bancaire relaties halen en ze worden ongeduldig wanneer niet aan hun wensen wordt voldaan. Maar veel banken proberen het nog altijd te stellen met inflexibele bestaande systemen, die hun vermogen om effectief te handelen in de weg staan. Geavanceerde BPM-, CRM- en Case Management-technologieën zijn een must om het bancair platform van de toekomst te kunnen bieden, dat die hoge kwaliteitsstandaard van klantenservicemogelijkheden kan leveren waar zo veel financiële instellingen om vragen."

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems maakt het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.


Ingezonden persbericht