Duits-Nederlandse Handelskamer

Seminar "Grenzeloze marketing - tools voor Duitsland en Nederland"

Den Haag, 26.08.2011.

Hoe ondernemingen marketingtools als social media en reclame zowel op de Nederlandse als de Duitse markt succesvol kunnen inzetten, is onderwerp van het seminar `Grenzeloze marketing - tools voor Duitsland en Nederland' op 21 september 2011 van 9.30 tot 18.00 uur in Bocholt (vlakbij Dinxperlo). Organisator is de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK).

"Voor succesvolle marketing is het bijzonder belangrijk om op de kleine maar fijne cultuurverschillen te letten. Verkeerde beeldspraak of het gebruik van een woord dat op de buurmarkt een andere betekenis heeft, kan het effect van de campagne compleet teniet doen", zegt docente Katja Schleicher van Impact! Communication Coaching. "Tegelijkertijd bieden de verschillen ook een schat aan mogelijkheden voor creatieve marketingactiviteiten." Hetzelfde geldt voor de zeer verschillende medialandschappen in beide landen. Dit seminar laat zien hoe ondernemingen de boodschap zowel voor Nederland als voor Duitsland succesvol kunnen formuleren, vormgeven en verspreiden. De onderwerpen die tijdens deze workshop aan bod komen, lopen uiteen van planning en budgettering tot en met de inzet van verschillende marketinginstrumenten. Aan het seminar zullen ook Duitse ondernemers die in Nederland zaken doen deelnemen. Daardoor vindt een praktijkgerichte ervaringsuitwisseling plaats.

Het seminar is vooral bedoeld voor ondernemers en vertegenwoordigers van bedrijven, die verantwoordelijk zijn voor marketing en communicatie. Ook medewerkers van communicatiebureaus, die marketingcampagnes voor hun klanten uitvoeren, kunnen deelnemen. Het maximale aantal deelnemers is 10.

De deelnamekosten bedragen 349,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK krijgen 20 procent korting.

Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski, Tel. 070 3114 156, E-Mail: m.komorowski(at)dnhk.org

Directe link: http://www.dnhk.org/?id=35723