BCC online veruit favoriet voor aanschaf wasmachine

Persbericht van WUA B.V.

BCC is veruit favoriet onder respondenten die zich online oriënteren op een wasmachine. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in augustus uitvoerde. BCC was ook winnaar van het onderzoek in februari. De voorsprong op de concurrentie is sindsdien sterk vergroot. In totaal gaven de respondenten 226 beoordelingen over 60 verschillende websites.

35% van totale voorkeur voor BCC
BCC ziet de online vindbaarheid sterk stijgen. 70% van de respondenten bezoekt BCC.nl voor een wasmachine, tegenover 45% in februari. De website scoort de eerste plaats op de thema's Vindbaarheid, Doorgaan en Eerste Indruk. Maar liefst 35% van de respondenten wijst BCC uiteindelijk aan als favoriet.

Wehkamp eindigt opnieuw op de tweede plaats. 42,5% van de respondenten komt op de website terecht. Wehkamp.nl scoort vooral goed op Informatiewaarde en Eerste Indruk. Na 2 uur oriënteren kiest 5% van de respondenten voor een wasmachine van Wehkamp.

Wasmachine.nl stijgt van de vierde naar de derde plaats. De website wordt door 32,5% van de respondenten geraadpleegd. Goede scores zijn er vervolgens op de thema's Vertrouwen, Web Imago en Informatiewaarde. Wasmachine.nl krijgt 10% van de totale voorkeur.

Oriëntatie en groepsdiscussie
- 40 respondenten tussen de 25 en 60 jaar namen deel. - Ze zochten 2 uur lang naar een wasmachine.
- Zoekstrategie en beslissingsfactoren waren vrij om zelf te bepalen. - Gevonden websites werden op 10 onderdelen beoordeeld. - WUA! hield vervolgens een groepsdiscussie om alle bevindingen te bespreken.

Over WUA!
WUA! is marktleider op het gebied van online concurrentieanalyse. Met grootschalig gebruikersonderzoek geeft WUA! inzicht in oriëntatiegedrag en servicebeleving.
De resultaten stellen organisaties in staat om hun websites te optimaliseren.
Klanten van WUA! kunnen zo de conversie verhogen en kosten verlagen. Met doorlopende onderzoekstrajecten houdt WUA! constant een vinger aan de pols.

Onderzoeksopzet
Onderzoek: augustus 2011
Case: 'U wilt een nieuwe wasmachine kopen vanaf 500 euro. Ga u online oriënteren op een nieuwe wasmachine.'
Aantal respondenten: 40
Selectiecriteria: Nederlands Algemeen Publiek, met eigen huur- of koopwoning.
Leeftijd: tussen de 25 en 60 jaar oud
Verdeling geslacht: 50% man, 50% vrouw
Plaats onderzoek: Amsterdam
Opleiding: MBO+
Ervaring: oriënteren regelmatig op het internet Duur DVD panel discussie: 1 uur
Opdrachtgever: onafhankelijk door WUA!
Pagina's rapportage: 250+

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*

Links:
http://www.wua.nl



Razende Robot Reporter