Tijdstip vlucht bepaalt transfervorm naar luchthaven

Persbericht van World Ticket Center B.V.

Amsterdam, 21 september 2011 - 'Hoe reizen Nederlanders naar de luchthaven als zij op vliegreis gaan?' Deze vraagt heeft reisorganisatie World Ticket Center gesteld in een telefonisch onderzoek onder 500 reizigers. Bij de heenreis geeft 38% aan gebracht te worden naar een Nederlandse luchthaven ( waarvan 54% door familie en 46% door vrienden/kennissen), 32% neemt het openbaar vervoer, 11% parkeert zijn auto op de luchthaven, 9% parkeert de auto op een terrein nabij de luchthaven en wordt hiervandaan per shuttlebus gebracht. 6% neemt een taxi en 4% overnacht de avond voor de heenreis nabij de luchthaven. Bij terugkomst in Nederland regelen klanten vaker dat ze opgehaald worden op de luchthaven dan bij de heenreis, namelijk 46% (57% door familie 43% door vrienden/kennissen. De reden hiervoor is dat zij na een vlucht vermoeid zijn en snel thuis willen zijn. 29% neemt het openbaar vervoer, 11% heeft zijn auto op de luchthaven geparkeerd, van 9% staat hun auto nabij de luchthaven en 5% neemt een taxi naar huis.

De cijfers veranderen als wij de vraag stellen welke transfervorm klanten hanteren van de luchthaven naar huis bij een nachtvlucht. 16% neemt dan een taxi (deze klanten gaven aan relatief dichtbij grote luchthavens in Nederland te wonen), 28% wordt wederom gebracht/opgehaald, 9% neemt het openbaar vervoer (er rijden nachttreinen van/naar hun woonplaats), 17% zorgt dat zijn auto op de luchthaven staat geparkeerd,15% heeft zijn auto nabij de luchthaven staan en 15% overnacht in de buurt van de luchthaven (deze klanten wonen ver bij Schiphol vandaan). Het Nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen biedt uitkomst voor OV-reizigers in de Randstad, vanuit Brabant richting de Randstad en retour en van Rotterdam/Den Haag naar Schiphol en retour.

'De reden dat bijna drie kwart van de ondervraagden geen beroep doen op familie/vrienden/kennissen bij een nachtvlucht is, omdat zij de nachtrust van hen niet willen verstoren. Met name mensen uit de Randstad gaven aan te kiezen voor een nachtelijke taxirit van en naar huis. Ze hebben voor deze luxe transfervorm maximaal 40 euro over. Wij merken dat klanten steeds vaker een nachtvlucht vermijden en kiezen voor een vlucht op een schappelijke tijd. Door het ruime aantal vluchten per airline naar wereldwijde bestemmingen kunnen wij gelukkig bijna altijd aan deze wens voldoen. Wij zien de laatste tijd een stijging in het aantal klanten dat kiest voor parkeermogelijkheden nabij een luchthaven om hiervandaan per shuttlebus worden gebracht. Deze aanvullende service waarderen onze klanten en brengt een vliegreis net dat beetje extra comfort.' aldus Rémi Wouters Marketing Manager van World Ticket Center.

*

Links:
http://www.worldticketcenter.nl/vliegtickets



Razende Robot Reporter