Directiewisseling na geslaagde turn-around boekhandel De Slegte


Retailman Jan Kooiker opvolger transformatiemanager Ron Mulders • Nederlands meest bijzondere boekwinkelketen groeit tegen de stroom in • Omzet al vier kwartalen omhoog en De Slegte weer winstgevend • Na transformatie van de organisatie staat retailmanagement weer boven aan agenda

AMSTERDAM, 20110922 -- Terwijl veel “gewone” boekwinkels hun omzetten zien krimpen, stijgt de omzet van de grootste en bekendste leverancier van tweedehands boeken in Nederland en België. Het in de afgelopen kwartalen bestendig gebleken herstel van de commerciële resultaten van De Slegte, vormt de positieve aanleiding voor een directiewissel. De huidige Directeur Ron Mulders draagt per 1 oktober zijn functie over aan Jan Kooiker.

Ron Mulders, Directeur van De Slegte: “De omzet vertoont de afgelopen vier kwartalen een stijgende lijn. Het bedrijf is na een aantal moeilijke jaren weer winstgevend. En met een hernieuwde formule staat De Slegte sterker in de markt. We zijn er als organisatie in geslaagd om onze winkels leuker te maken voor klanten. De uitbreiding van ons aanbod, vanaf de zomer van 2010, met de populairste nieuwe boeken levert een goede positieve bijdrage. Boeken zoeken en bestellen via onze vernieuwde en sterk uitgebreide website blijkt enorm goed aan te slaan. Dit in combinatie met de verbeteringen in de operationele en financiële bedrijfsvoering biedt De Slegte een stevig platform voor continuïteit en groei. Wat mij betreft is dit een logisch moment om het roer over te geven aan een opvolger die beschikt over het ervaringsprofiel en de competenties om deze bijzondere retailformule verder te ontwikkelen. Ik ben blij dat we in Jan Kooiker die man hebben gevonden.”

Jan Kooiker: “De Slegte heeft zich onder leiding van Ron Mulders ontwikkeld van een kwetsbare keten van winkels tot een zelfbewust bedrijf met een herkenbare eigen formule in boekverkopersland. Met mijn retailervaring weet ik hoe belangrijk het is om alle details kloppend te krijgen en te houden die het duurzame succes van een winkelformule bepalen. De veranderende markt en de smalle operationele marges van het retailbedrijf zorgen ervoor dat de aandacht geen moment mag verslappen. De Slegte heeft als organisatie bewezen in staat te zijn zich te vernieuwen en de blik naar buiten te richten. Ik ga met veel plezier aan de slag om samen met de medewerkers dit unieke boekverkopersbedrijf nog steviger op de kaart te zetten.”





Ingezonden persbericht