Duits-Nederlandse Handelskamer

Seminar "PR en reclame"

Den Haag, 6 september 2011

PR en reclame in Duitsland staan centraal tijdens een seminar van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) op donderdag 22 september 2011. De training vindt plaats van 13:00 tot 18:00 uur bij de Kamer van Koophandel in Rotterdam. Hier kunnen ondernemers onder andere te weten komen via welke media ze potentiële klanten in Duitsland kunnen bereiken. Bovendien krijgen zij theorie en praktijk van PR- en reclame-instrumenten uitgelegd, waarbij deze tegen de achtergrond van grensoverschrijdende communicatieprocessen worden geanalyseerd.

"In grensoverschrijdende communicatie kunnen vele valkuilen verborgen zitten", aldus Frank Wöbbeking van PR-bureau Mediamixx, één van de docenten tijdens dit seminar. "Om in Duitsland goed begrepen te worden, moet je niet alleen een aantal basisregels in acht nemen, maar ook rekening houden met de eigenaardigheden van het land." Tijdens het seminar zal een groot aantal veel voorkomende vragen met betrekking tot PR en reclame beantwoord worden: Hoe kan ik mijn product of dienstverlening het best introduceren? Hoe kan ik door middel van PR en reclame mijn activiteiten in Duitsland doeltreffend ondersteunen? Is mijn boodschap eigenlijk wel goed vertaald? En hoe zit het met het medialandschap in het buurland?

Het seminar is bedoeld voor vertegenwoordigers van Nederlandse bedrijven en organisaties, die hun activiteiten in Duitsland met doelgerichte PR en reclame willen ondersteunen en uitbouwen. Het maximale aantal deelnemers bedraagt 15.

De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK krijgen 20 procent korting.