Duits-Nederlandse Handelskamer
Seminar "PR en reclame"
Den Haag, 6 september 2011
PR en reclame in Duitsland staan centraal tijdens een seminar van de
Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) op donderdag 22 september 2011.
De training vindt plaats van 13:00 tot 18:00 uur bij de Kamer van
Koophandel in Rotterdam. Hier kunnen ondernemers onder andere te weten
komen via welke media ze potentiële klanten in Duitsland kunnen
bereiken. Bovendien krijgen zij theorie en praktijk van PR- en
reclame-instrumenten uitgelegd, waarbij deze tegen de achtergrond van
grensoverschrijdende communicatieprocessen worden geanalyseerd.
"In grensoverschrijdende communicatie kunnen vele valkuilen verborgen
zitten", aldus Frank Wöbbeking van PR-bureau Mediamixx, één van de
docenten tijdens dit seminar. "Om in Duitsland goed begrepen te worden,
moet je niet alleen een aantal basisregels in acht nemen, maar ook
rekening houden met de eigenaardigheden van het land." Tijdens het
seminar zal een groot aantal veel voorkomende vragen met betrekking tot
PR en reclame beantwoord worden: Hoe kan ik mijn product of
dienstverlening het best introduceren? Hoe kan ik door middel van PR en
reclame mijn activiteiten in Duitsland doeltreffend ondersteunen? Is
mijn boodschap eigenlijk wel goed vertaald? En hoe zit het met het
medialandschap in het buurland?
Het seminar is bedoeld voor vertegenwoordigers van Nederlandse
bedrijven en organisaties, die hun activiteiten in Duitsland met
doelgerichte PR en reclame willen ondersteunen en uitbouwen. Het
maximale aantal deelnemers bedraagt 15.
De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK
krijgen 20 procent korting.