PERSBERICHT: Vogel uit hoe het zit met jouw twitteraandacht

Persbericht van Coalitie Erbij

Op twitter komen mensen in contact met elkaar. Maar hoe sterk is dat contact? Sensoor en Coalitie Erbij ontwikkelden in aanloop naar de Week tegen Eenzaamheid een twittertest om mensen bewust te maken van hun twitteraandacht. De test geeft in een paar minuten inzicht in de manier waarop mensen online omgaan met hun sociale netwerk.

In de test leidt het vogeltje Ard de twitteraar door het eigen sociale netwerk. Hij prikkelt om aandacht te geven aan vrienden, kennissen en contacten. Doel van de test is twitteraars te laten nadenken over hun sociale netwerk en de (echte) aandacht die ze hun vrienden geven, zowel online als offline. Een goed sociaal netwerk is belangrijk, juist in tijden dat het wat minder gaat. Het versterken van je sociaal konvooi kan dan ook een goed middel zijn om eenzaamheid te voorkomen.

Ard voor Aandacht vliegt als aandachtsexpert in de twittertest. Hij pleit voor meer bewustwording voor aandacht. Ard is te vinden op twitter (@ardvooraandacht) en facebook. De test is een flashanimatie en is te gebruiken van een PC of een Mac op www.twittertest.nl. Jongeren worden op de test gewezen met een banner op www.hyves.nl

Sensoor & Coalitie Erbij
Het karakter Ard voor Aandacht en de twittertest zijn ontwikkeld door Sensoor en Coalitie Erbij. Sensoor biedt dag en nacht een goed gesprek aan via telefoon, chat of email. Vrijwilligers staan altijd klaar om te luisteren naar de verhalen en er met echte aandacht voor de ander te zijn. Meer informatie over Sensoor is te vinden op www.sensoor.nl. Coalitie Erbij bestaat uit dertig organisaties uit de zorg en welzijn en het bedrijfsleven, waaronder Sensoor. Zij werken samen om eenzaamheid in Nederland te verminderen, onder meer door organisatie van de Week tegen Eenzaamheid, zie ook www.eenzaam.nl.

Week tegen eenzaamheid
De Week tegen Eenzaamheid vindt plaats van 22 september tot en met 1 oktober 2011 . Initiatiefnemer Coalitie Erbij legt dit jaar de nadruk op preventie, met de boodschap 'Voorkom eenzaamheid, versterk je Sociaal Konvooi'. Met Sociaal Konvooi wordt je sociale vangnet bedoeld, de mensen die tijdens je leven met je mee 'reizen'. Veel mensen verwaarlozen dit netwerk. Als het echt nodig is, kunnen ze op té weinig mensen terugvallen. Dit speelt niet alleen voor ouderen en gehandicapten, maar bijvoorbeeld ook voor werkende vijftigers en jongeren. VSBfonds is de grootste sponsor van de Week tegen Eenzaamheid. RKK is mediapartner.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

Links:
http://www.eenzaam.nl
Bijlage:
* twittertest_bannerzip




Razende Robot Reporter