PERSBERICHT: Vogel uit hoe het zit met jouw twitteraandacht
Persbericht van Coalitie Erbij
Op twitter komen mensen in contact met elkaar. Maar hoe sterk is dat
contact? Sensoor en Coalitie Erbij ontwikkelden in aanloop naar de Week
tegen Eenzaamheid een twittertest om mensen bewust te maken van hun
twitteraandacht. De test geeft in een paar minuten inzicht in de manier
waarop mensen online omgaan met hun sociale netwerk.
In de test leidt het vogeltje Ard de twitteraar door het eigen sociale
netwerk. Hij prikkelt om aandacht te geven aan vrienden, kennissen en
contacten. Doel van de test is twitteraars te laten nadenken over hun
sociale netwerk en de (echte) aandacht die ze hun vrienden geven, zowel
online als offline. Een goed sociaal netwerk is belangrijk, juist in
tijden dat het wat minder gaat. Het versterken van je sociaal konvooi
kan dan ook een goed middel zijn om eenzaamheid te voorkomen.
Ard voor Aandacht vliegt als aandachtsexpert in de twittertest. Hij
pleit voor meer bewustwording voor aandacht. Ard is te vinden op
twitter (@ardvooraandacht) en facebook. De test is een flashanimatie en
is te gebruiken van een PC of een Mac op www.twittertest.nl. Jongeren
worden op de test gewezen met een banner op www.hyves.nl
Sensoor & Coalitie Erbij
Het karakter Ard voor Aandacht en de twittertest zijn ontwikkeld door
Sensoor en Coalitie Erbij. Sensoor biedt dag en nacht een goed gesprek
aan via telefoon, chat of email. Vrijwilligers staan altijd klaar om te
luisteren naar de verhalen en er met echte aandacht voor de ander te
zijn. Meer informatie over Sensoor is te vinden op www.sensoor.nl.
Coalitie Erbij bestaat uit dertig organisaties uit de zorg en welzijn
en het bedrijfsleven, waaronder Sensoor. Zij werken samen om
eenzaamheid in Nederland te verminderen, onder meer door organisatie
van de Week tegen Eenzaamheid, zie ook www.eenzaam.nl.
Week tegen eenzaamheid
De Week tegen Eenzaamheid vindt plaats van 22 september tot en met 1
oktober 2011 . Initiatiefnemer Coalitie Erbij legt dit jaar de nadruk
op preventie, met de boodschap 'Voorkom eenzaamheid, versterk je
Sociaal Konvooi'. Met Sociaal Konvooi wordt je sociale vangnet bedoeld,
de mensen die tijdens je leven met je mee 'reizen'. Veel mensen
verwaarlozen dit netwerk. Als het echt nodig is, kunnen ze op té weinig
mensen terugvallen. Dit speelt niet alleen voor ouderen en
gehandicapten, maar bijvoorbeeld ook voor werkende vijftigers en
jongeren. VSBfonds is de grootste sponsor van de Week tegen
Eenzaamheid. RKK is mediapartner.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
Links:
http://www.eenzaam.nl
Bijlage:
* twittertest_bannerzip
Razende Robot Reporter