Ditzo opnieuw de beste online opstalverzekeraar
Persbericht van WUA B.V.
Respondenten kiezen online voor een opstalverzekering van Ditzo. Dat
blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in augustus uitvoerde.
Ditzo won ook de vorige meting en pakt ditmaal een grotere voorsprong
op de concurrentie. Independer.nl en OHRA staan op plaats 2 en 3. In
totaal gaven de respondenten 212 beoordelingen over 44 verschillende
websites.
Ditzo overtuigende winnaar
De website van Ditzo is de best vindbare van de branche. 57,5% van de
respondenten komt erop terecht. Ditzo.nl scoort vervolgens goed op de
thema's Vertrouwen en Web Imago. Het aandeel van de totale voorkeur
stijgt van 15% in februari naar 22,5% in augustus.
Independer.nl stijgt 2 plaatsen en eindigt als tweede. De online
vindbaarheid steeg van 37,5% naar 52,5%. De website behaalt de eerste
plaats op het thema Doorgaan: 95% van de bezoekers besluit om door te
klikken na de eerste indruk. Independer.nl scoort verder vooral goed op
Gebruiksvriendelijkheid.
Ook OHRA.nl wordt beter gevonden dan zes maanden eerder. OHRA stijgt
van de 9e naar de 3e plaats op de ranglijst. 42,5% van de respondenten
raadpleegt de website voor een opstalverzekering. Goede scores zijn er
voor Vertrouwen en Web Imago. 10% van de respondenten kiest voor een
opstalverzekering van OHRA.
Oriëntatie en groepsdiscussie
- 40 respondenten tussen de 21 en 65 jaar namen deel.
- Ze zochten 2 uur lang naar een opstalverzekering.
- Zoekstrategie en beslissingsfactoren waren vrij om zelf te bepalen.
- Gevonden websites werden op 10 onderdelen beoordeeld.
- WUA! hield vervolgens een groepsdiscussie om alle bevindingen te
bespreken.
Over WUA!
WUA! is marktleider op het gebied van online concurrentieanalyse. Met
grootschalig gebruikersonderzoek geeft WUA! inzicht in oriëntatiegedrag
en servicebeleving.
De resultaten stellen organisaties in staat om hun websites te
optimaliseren.
Klanten van WUA! kunnen zo de conversie verhogen en kosten verlagen.
Met doorlopende onderzoekstrajecten houdt WUA! constant een vinger aan
de pols.
Onderzoeksopzet
Onderzoek: augustus 2011
Case: 'U heeft een huis gekocht en wilt deze graag verzekeren tegen
onder andere brand- en stormschade. Ga op het internet op zoek
naar een aanbieder waar u een opstalverzekering kunt afsluiten.'
Aantal respondenten: 40
Selectiecriteria: Nederlands Algemeen Publiek, in bezit van eigen
koopwoning.
Leeftijd: tussen de 21 en 65 jaar oud
Verdeling geslacht: 60% vrouw, 40% man
Plaats onderzoek: Amsterdam
Opleiding: MBO+
Ervaring: oriënteren regelmatig op het internet
Duur DVD panel discussie: 1 uur
Opdrachtgever: onafhankelijk door WUA!
Pagina's rapportage: 250+
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.wua.nl
Razende Robot Reporter