Twynstra Gudde


Social media te vaak 'misbruikt' door professionals

22 sep 2011

Hoewel social media erg populair zijn, zijn er maar weinig mensen die écht weten wat een netwerk is, hoe het werkt en hoe het ingezet moet worden. Het nieuwe boek `#Volgjemenog?' van Tom Gouman gaat over de échte waarde van deze online netwerken en hoe die stapsgewijs vormgegeven moet worden voor de eigen persoonlijke ontwikkeling, online zichtbaarheid en zakelijke relevantie.

Auteur Tom Gouman, organisatieadviseur bij organisatieadviesbureau Twynstra Gudde op het gebied van Web 2.0 en social media, laat in `#Volgjemenog?' zien dat professionals nog te vaak een verkeerde interpretatie geven aan social media. Het boek gaat daarom niet over social media als medium, maar over hoe online netwerken écht werken vanuit een sociologisch oogpunt. Wat gebeurt er achter de `social media schermen'; hoe werkt het écht, waar zit de potentie en waarom is de grens tussen optimaal gebruik en misbruik zo flinterdun?

`Succesvol deelnemen aan sociale media begint wat mij betreft met personal branding' vertelt Tom Gouman. `Als dat niet helder op het netvlies staat, zal men nooit de echte waarde van online netwerken kunnen inzien.'

Verder biedt '#Volgjemenog?' aan de hand van theorieën uit de sociologie en de netwerkanalyse een dieper inzicht in de werking van sociale netwerken. De échte waarde van sociale netwerken zit hem namelijk niet in het vergaren van geld of kennis of het vinden van een baan, maar in de mensen. Zij gunnen u uiteindelijk een baan, vragen u voor een opdracht of bevelen u bij anderen aan.

Ontdek hoe sociale media en online netwerken u kunnen helpen om verbindingen te leggen met waardevolle mensen #Volgjemenog?

Contact

Social media te vaak 'misbruikt' door professionals Anneliese Pijnaker
Tel: 06 22918557