Young Professional 2.0 vraagt nieuwe manier van werven
Persbericht van ASA Student
Employee branding loopt voor op employer branding
Almere, 26 september 2011 - Young Professionals 2.0, de studenten en
starters van nu, vereisen een nieuwe manier van werven. Traditionele
wervingskanalen, zoals een advertentie in de krant, maken plaats voor
de combinatie van social media en vacaturesites. Via social media
oriënteert de Young Professional 2.0 zich op de achtergrond van
bedrijven en vacaturesites worden geraadpleegd voor de daadwerkelijke
vacatures. Deze online combinatie is de manier om de nieuwe generatie
werknemers te werven. Dit blijkt uit het Trendrapport 2011 van ASA
Student, grootste specialist in bemiddeling van studenten en Ad Rem
Young Professionals, specialist in werving & selectie van Young
Professionals.
Privé en zakelijk; internet is de leefomgeving van de Young
Professional 2.0. Jongeren gebruiken social media voor hun personal
branding en een toenemend aantal jongeren heeft een eigen website of
blog om het merk 'ik' extra exposure te geven. Employee branding loopt
in Nederland wat dat betreft mijlenver voor op employer branding. Young
Professionals 2.0 hebben tijdens hun studie continu via het internet
gecommuniceerd en kennis en informatie gedeeld. Het internet vormt ook
de basis in de zoektocht naar een baan. Voor organisaties is het daarom
ook belangrijk om te investeren in 'netwerkdenken'. Zichtbaarheid op
diverse platforms en podia en actief contact met de starter is
essentieel.
Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van ASA Student en Ad Rem
Young Professionals: "Mijn belangrijkste advies aan werkgevers is: werk
aan je employer brand, onder andere door zichtbaarheid op social media.
De Young Professional 2.0 zal voorbij gaan aan werkgevers die zich niet
online hebben geprofileerd. Zelf doen ze dat immers wel en ze laten
daarmee zien hoe leuk ze zijn, wat ze doen en wat hun onderscheidende
vermogen is. Dat verwachten ze ook van hun toekomstige werkgever.
Werkgevers kunnen op dat gebied nog veel leren van de online
profilering van jongeren."
Het Trendrapport 2011 is op te vragen via: pheuts@asastudent.nl.
*
Links:
http://www.asastudent.nl
Razende Robot Reporter