Ingezonden persbericht


Discovery Channel sterkste televisiemerk 2010

Amsterdam, 26 september 2011 - Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, is uitgeroepen tot het sterkste televisiemerk van Nederland in 2010. Deze publicatie over de sterkste merken van Nederland is gebaseerd op 's werelds grootste onderzoek naar merkperceptie: BrandAsset(TM) Valuator.

In het onderzoek worden merken beoordeeld door 1500 respondenten op vier pijlers: Differentiatie, Relevantie, Waardering en Vertrouwdheid. Bij het claimen van alle pijlers, spreekt men over een power brand. Discovery Channel scoort een BrandAsset Score van 98,5%. In 2009 werd Discovery Channel al uitgeroepen tot sterkste mediamerk.

Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks Benelux: "Dat een onafhankelijk onderzoeksbureau bevestigt wat mannelijk Nederland al heel lang weet en ons wederom uitroept tot sterkste televisiemerk, is fantastisch. Met TLC, dat nu de meest selectieve vrouwenzender van Nederland is, en Discovery Channel bewijzen we sterke doelgroepzenders te kunnen neerzetten. Zowel voor mannen als voor vrouwen. "