Ingezonden persbericht


()

PERSBERICHT

CBS Outdoor Nederland lanceert haar eerste duurzaamheidsrapport 'Inside CBS Outdoor'

Amsterdam, 28 september 2011 - CBS Outdoor Nederland lanceert vandaag haar eerste duurzaamheidsrapport onder de titel 'Inside CBS Outdoor'. Als specialist op het gebied van buitenreclame willen wij een voorbeeldfunctie vervullen op het gebied van duurzaamheid. Met onze objecten staan we letterlijk midden in de maatschappij en dus vinden we het heel vanzelfsprekend dat we dit implementeren in onze bedrijfsvoering. Op deze manier willen wij laten zien hoe een media exploitant duurzaam kan zijn.

Met dit eerste duurzaamheidsrapport laat CBS Outdoor zien hoe we lokaal invulling geven aan de uitdaging om op duurzame wijze het beste out-of-home mediabedrijf te zijn.

We kijken daarbij naar juist die aandachtsgebieden waar we de grootste duurzaamheidswinst kunnen behalen. Om tot de beste resultaten te komen willen wij samenwerken met anderen. Samen met onze stakeholders staan we sterker en kunnen we meer bereiken.

"Relaties aangaan met mensen, dat is waar we als out-of-home exploitant goed in zijn en waar we graag in investeren. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) met een focus op samenwerking is daarom een vanzelfsprekendheid die wij in ons totale bedrijf doorvoeren. Het is een randvoorwaarde voor alles wat we doen en zien het als een must voor verdere groei.", aldus Managing Director Frank Hardenberg. "Wij spreken dan ook de wens uit dat onze stakeholders zich aansluiten, zodat we samen kunnen zorgen voor een betere balans tussen people, planet en profit".

Duurzaamheid binnen drie pijlers

Het MVO-beleid van CBS Outdoor richt zich op drie pijlers: de duurzame media organisatie, waarbij we onze kernprocessen verduurzamen; een duurzame interne organisatie en een duurzame omgeving. Voor onze kernprocessen betekent dit bijvoorbeeld dat wij samenwerken met Essent in het verduurzamen van de verlichting van onze reclameobjecten.

Voor de interne organisatie is duurzaam inkopen een belangrijk speerpunt, waarmee we, samen met onze ketenpartners, de impact van onze producten en diensten kunnen optimaliseren. Andere mijlpalen voor de interne organisatie zijn de vergroening van het leasebeleid en het opstarten van de CBSO Sales Academy.

Bij de pijler duurzame omgeving zoeken we samen met gemeenten en leveranciers zoals OMC-G naar de beste manier om invulling te geven aan social return on investment.

Dit eerste duurzaamheidsrapport is geïnspireerd door de GRI-richtlijnen. CBS Outdoor heeft de ambitie om in de toekomst jaarlijks een duurzaamheidsverslag uit te brengen, waarbij wij op termijn toe willen werken naar een volwaardig GRI-verslag. Wij nodigen onze stakeholders van harte uit om mee te denken met dit proces opdat wij in ons verslag de informatie presenteren die u graag wilt lezen.

()

Over CBS Outdoor
CBS Outdoor is specialist op het gebied van buitenreclame op stadsmeubilair zoals abri's, billboards, stationsreclame en bus- en tramreclame. In Nederland is CBS Outdoor straatbepalend. Het portfolio strekt zich uit over meer dan driehonderd gemeenten. Voor de exploitatie van reclame op tankstations en stationsreclame heeft CBS Outdoor exclusieve contracten met Shell en de Nederlandse Spoorwegen. CBS Outdoor Nederland is onderdeel van CBS International, wat op zijn beurt deel uitmaakt van het Amerikaanse mediaconcern CBS Corporation.