Gemeente Achtkarspelen


PERSBERICHT

2011/YG_87
Buitenpost, 3 oktober 2011

Eerste klant op afspraak ontvangen op gemeentehuis in Buitenpost

Maandag 3 oktober om 13.00 uur heeft burgemeester Piet Adema de eerste klant ontvangen die op afspraak een bezoek bracht in het Klant Contact Centrum in het gemeentehuis in Buitenpost.

Sinds maandag 1 oktober werkt de gemeente 's middags alléén nog maar op afspraak (met uitzondering van woensdagmiddag) en mevrouw Petra Akky Bremer uit Buitenpost was die middag de eerste klant die op afspraak langskwam. Op 1 oktober 2011 startte de gemeente een proef waarbij gedurende 6 maanden aangepaste openingstijden gelden voor het gemeentehuis. Het gemeentehuis is vanaf 1 oktober open op meer passende tijden voor de klant en via het maken van een afspraak.

Van 1 oktober 2011 tot 1 april 2012 is 's ochtends van 09.00 tot 12.00 uur en op woensdagmiddag van 13.00-16.30 uur vrije inloop in het gemeentehuis. De rest van de week kan op afspraak het gemeentehuis elke middag van 13.00 tot 16.30 uur bezocht worden. De voordelen van het maken van een afspraak is dat de klant sneller en gemakkelijker geholpen kan worden en de klant hoeft niet te wachten. Afspraken kunnen tot een dag van tevoren gemaakt worden door de klant via www.achtkarspelen.nl door middel van DigiD, telefonisch via 14 0511, aan de balie in het Klant Contact Centrum of via het Virtueel Loket in het Heidepunt in Twijzelerheide.

Eind vorig jaar heeft bureau HanzeConnect uit Groningen in opdracht van de gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel het Onderzoek Dienstverlening uitgevoerd. Aan dit onderzoek hebben 1.896 inwoners en 102 bedrijven meegedaan uit de gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel. De uitkomsten van het onderzoek waren aanleiding om de openingstijden van het gemeentehuis aan te passen.




Gemeente Achtkarspelen