EIS: creëren waar mensen van houden voor ze dat zelf in de gaten hebben

Een nieuw boek van Adrian Slywotzky met Karl Weber

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 20111005 --

Ondanks de onstabiele economie varen enkele bedrijven er op dit moment zeer wel bij. Deze zien een vraag naar producten nu en in de toekomst. Het meest recente boek van Oliver Wyman samen met Adrian Slywotzky onthult hoe deze vraagmakers schijnen te weten wat mensen wensen alvorens zij dit zelf weten. Bedrijven zoals Amazon, Zipcar, CareMore, Bloomberg, Wegmans, Netflix, Teach for America, Pixar, en de Seattle Opera verheffen zich boven de huidige economische omgeving en creëren een aanbod waartegen de mens geen weerstand kan bieden, en waarvan de concurrent geen kopie kan maken.

DEMAND: Creating What People Love Before They Know They Want It (EIS: creëren waar mensen van houden voor ze dat zelf in de gaten hebben) biedt een kader van "vraagpeilers" dat gebruikt wordt door bedrijven die zich op uitmuntende wijze met de vraagvergelijking bezig houden. Op overtuigende manier worden hierin verhalen verteld achter blockbuster producten en diensten, waarbij de unieke persoonlijkheden van de beste vraagmakers worden opgelicht

DEMAND onthult de wijze waarop sommige bedrijven in deze langzaam groeiende economie buitengewone vraagniveau’s gecreëerd hebben. Zij doen dit door antwoord te geven op vijf vragen:

  • Wie organiseerde de rommelige klantenfolder?
  • Is het product heel goed, of heeft het een grote aantrekkingskracht?
  • Wie heeft het beste verhaal achter het product opgebouwd door de beste overeenkomsten met de kernpartners te sluiten en anderen in hun vraagproces te betrekken?
  • Wie is er genoeg aanhoudend geweest (dit zou jaren kunnen vereisen) om te weten door welke aandrijfkrachten hekzitters kopers worden?
  • Wie had een 45-graden verbeteringstraject (versus het 5-graden verbeteringstraject van concurrenten)?

“In DEMAND,” zoals Slywotzky opmerkt, onthullen de lessen kansen voor het creëren van nieuwe vraag – niet alleen voor zakenmensen, maar ook voor sociale activisten, regeringsleiders, directeuren van ondernemingen zonder winstoogmerk, en andere would-be vernieuwers.”Voor meer informatie over het boek kunt u terecht op www.oliverwyman.com/demand en op het boekenblog van Slywotzky, www.demandthebook.com.

Over Adrian Slywotzky

Adrian J. Slywotzkyis partner van Oliver Wyman, een vooraanstaande wereldwijde management consultingfirma.Vanaf 1979 dient hij Fortune 500-bedrijven in een groot aantal verschillende sectoren van advies en werkt hij op uitgebreid niveau als CEO en senior directeur voor grote bedrijven. Hij behandelt zaken als nieuwe bedrijfsontwikkeling en het creëren van nieuwe gebieden van waardegroei. The Times of London heeft hem als een van de top 50 bedrijfsdenkers uitverkoren, en Industry Week benoemde hem tot een van de zes meest invloedrijke management-denkers—“die belooft te zijn wat Peter Drucker voor velen in de 20ste eeuw was: een management-guru, die alle anderen overtrof.” Slywotzky is een veelgevraagde spreker en hij was aanwezig op een aantal conferenties voor senior executives, waaronder de Microsoft CEO Summit, de Forbes, Fortune, en BusinessWeek CEO Conferences, en CFO Magazine en Conference Board conferences. Hij levert regelmatig bijdragen aan FastCompany.com.

Over Karl Weber

Karl Weberis een auteur gespecialiseerd in zakelijke, politieke en sociale kwesties. Hij heeft samen met Alan Slywotzky aan vier eerdere boeken gewerkt, zoals The Upside en How Digital Is Your Business? Weber heeft ook samengewerkt met Nobel Vredesprijswinnaar Muhammad Yunus, die de oprichter van de Grameen Bank en auteur is van Creating a World Without Poverty. Verder heeft hij de filmbewerking uitgevoerd van de bestsellers Food Inc. en Waiting for "Superman."

Over Oliver Wyman

Oliver Wyman heeft kantoren in meer dan 50 steden in 25 landen. Het is een vooraanstaande management consultingfirma die diepgaande industriële kennis combineert met gespecialiseerde expertise in strategie, activiteiten, risicobeheer, organisationele transformatie, en leiderschapontwikkeling. Er werken 3.000 vakmensen voor de firma die klanten bijstaan in het optimaliseren van hun bedrijven. Hierbij worden activiteiten en risicoprofiel verbeterd, en de bedrijfsprestatie versneld, om zo de meest aantrekkelijke kansen te benutten. Oliver Wyman maakt deel uit van Marsh & McLennan Companies [NYSE: MMC]. Voor meer informatie kunt u terecht op www.oliverwyman.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Oliver Wyman
Elisabeth Egan, 617-424-3721
elisabeth.egan@oliverwyman.com