Target Australia kiest PIM-oplossing van Stibo Systems


Retailketen gebruikt STEP voor het creëren van betrouwbare multichannelinformatie en het ondersteunen van de bedrijfsprocessen

KOPENHAGEN, 20111005 -- Stibo Systems, de onafhankelijke marktleider voor Master Data Management (MDM) en vooraanstaand leverancier van Product Information Management (PIM), maakte vandaag bekend dat Target Australia Pty Ltd is overgestapt op STEP. De Australische retailer gebruikt de softwareoplossing voor het aanmaken en beheren van productinformatie ter ondersteuning van promotieplanningen en reclames. Sinds het gebruik van STEP als centrale bron van productinformatie heeft Target Australia belangrijke bedrijfsprocessen kunnen stroomlijnen en promotieplanning en productie effectiever en efficiënter kunnen inrichten.

Target Australia is een van de grootste retailketens van Australië. Het bedrijf wilde een consequente verbetering van de merchandising, maar zag in dat het dan eerst moest zorgen voor een uniforme presentatie van de productinformatie uit de meer dan 290 vestigingen en verkoopkanalen. Met STEP kan Target zijn productinformatie en digitale assets beter beheren. STEP zorgt voor nauwkeurige en consistente productinformatie en stroomlijnt de processen voor reclames en promotieplanning. Daarnaast kunnen inkopers, merchandisers en de ontwerpstudio van het bedrijf de productinformatie nu efficiënter verzamelen, beheren, publiceren en delen.

“De STEP MDM-oplossing van Stibo heeft ons geholpen om een nauwkeurig, uniform en betrouwbaar overzicht van onze productgegevens te krijgen. Daarmee kunnen we de beoogde verbeteringen in ons bedrijf realiseren en bij klanten gerichter reclame maken voor onze producten”, aldus Murray Chenery, General Manager Marketing bij Target Australia. “Dankzij STEP kunnen we onze bedrijfsprocessen gemakkelijker optimaliseren en een overtuigende en consequente reclameboodschap uitzenden naar de consument.”

“Retailbedrijven staan momenteel onder een hoge concurrentiedruk. Er zijn nu eenmaal veel verkoopkanalen en productmogelijkheden”, aldus Chris Sharrock, Managing Director van Stibo Systems Asia Pacific. “Om onder deze omstandigheden succes te hebben is een duidelijke en continue zichtbaarheid van de consumentenvraag noodzakelijk. Stibo is heel trots dat wij Target een snelle toegang tot nauwkeurige productinformatie kunnen geven waardoor Target doelgerichte promotionele acties kan ontwikkelen en beheren.”


Over Target Australia

Target Australia is een vooraanstaande Australische retailer met een jaaromzet van ruim 3,8 miljard dollar en meer dan 290 vestigingen in heel Australië. Het bedrijf verkoopt producten die opvallen door hun mooie stijl, hun kwaliteit en hun bruikbaarheid. Het assortiment bestaat uit dameskleding, ondergoed, herenkleding, kinder- en babykleding, accessoires en schoeisel, huishoudtextiel, elektronische apparatuur, speelgoed en andere gebruiksvoorwerpen.


Over Stibo Systems

Stibo Systems is een internationale marktleider op het gebied van technologieën en oplossingen voor Strategic Information Management, waarmee bedrijven hun strategische informatie wereldwijd kunnen beheren dankzij geïntegreerde processen. Het Stibo Systems STEP-platform is gebaseerd op een flexibele architectuur en combineert strategische informatie (MDM) met productinformatie (PIM) teneinde in de hele onderneming en daarbuiten één betrouwbare datapool te creëren. Stibo Systems heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Denemarken, India en Singapore en is onderdeel van het particuliere concern Stibo A/S. Vaste klanten van Stibo Systems zijn internationaal opererende ondernemingen als Sony, Conrad Electronic, The Home Depot, Sears, Office Depot, bauMax, Osram, Fujitsu Technology Solutions, Christian Winkler en Adolf Würth. Meer informatie vindt u op www.stibosystems.com/nl 

http://www.stibosystems.com/nl