Ingezonden persbericht


()

PERSBERICHT
Lezersbereik de Persgroep stijgt

Amsterdam, 5 oktober 2011 - Het gecombineerde lezersbereik van de dagbladen van de Persgroep Nederland - AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool - stijgt met 1,6%. Dit terwijl de totale dagbladenmarkt kampt met licht verlies (-0,7%). Ook in het weekend neemt het lezersbereik van de Persgroep toe met 1,6%, ten opzichte van een daling van 0,3% in de totale markt. Dit blijkt uit de nieuwe NOM bereikcijfers die gisteren zijn gepubliceerd.

Grootste stijging voor Trouw en het AD
De dagbladen van de Persgroep Nederland stijgen in gecombineerd lezersbereik naar 2.659.000 (+1,6%). Trouw stijgt gemiddeld met 4,3% naar 317.000 lezers en het AD volgt met een toename van 3% (gemiddeld bereik: 1.577.000 lezers). De Volkskrant laat een stijging zien van 0,8% en bereikt gemiddeld 797.000 lezers. Bij Het Parool daalt het bereik met 3,7%. Ontwikkelingen bij andere landelijke dagbladen: de trend bij nrc.next is -4,1%, bij De Telegraaf -2,1% en NRC Handelsblad -0,8%.

Ook in het weekend meer lezers
Ook in het weekend groeit het lezersbereik van de Persgroep Nederland met 1,6% naar 3.167.000. Trouw telt 378.000 lezers in het weekend, een stijging van 5,9%. De zaterdageditie van het AD laat een stijging zien van 2,9% en telt een bereik van ruim 1,8 miljoen. Het Parool trekt met de zaterdageditie 290.000 lezers (-1,4%). De Volkskrant blijft in het weekend stabiel (-0,4%) en komt uit op 1.093.000 lezers.


---