Ingezonden persbericht


()



FOR IMMEDIATE RELEASE
Oktober 2011

Mobil 1 komt met iPhone Racing Game App
Test je rijvaardigheid en neem het op tegen Vodafone McLaren Mercedes Formule 1 coureurs Lewis Hamilton en Jenson Button


· Spelers kunnen hun telefoon kantelen om te sturen en naar de overwinning te racen
· Daag je vrienden uit en deel je scores van je telefoon in real time via Facebook en Twitter
· App kan worden gedownload in de Apple iTunes Store: http://itunes.apple.com/gb/app/id451951450

Breda, 5 oktober 2011 - ExxonMobil Lubricants and Petroleum Specialties Company, een divisie van ExxonMobil Corporation, komt vandaag met een nieuwe Mobil 1 app voor de iPhone, de Mobil 1 Track Challenge: http://itunes.apple.com/gb/app/id451951450. Deze interactieve Mobil 1 Track Challenge app stelt spelers in staat hun rijvaardigheid te testen tegen de Vodafone McLaren Mercedes Formule 1 coureurs Lewis Hamilton en Jenson Button.

De race app kan worden gedownload in de Apple iTunes Store (http://itunes.apple.com/gb/app/id451951450 of zoekterm: Mobil 1 Track Challenge Game) en is ontwikkeld in samenwerking met Vodafone. Door eenvoudigweg hun telefoon te kantelen kunnen spelers met deze app virtuele weergaves van Lewis Hamiltons en Jenson Buttons Vodafone McLaren Mercedes MP4-26 racebolides besturen over het mobiele racecircuit. Spelers kunnen vrienden uitnodigen om de Mobil 1 Track Challenge te spelen en door de sharefunctie onmiddellijk hun scores delen via Facebook en Twitter. In het Apple Game Center kunnen spelers van over de hele wereld hun racetijden melden en hun rijvaardigheid vergelijken met gamers uit elk land.

De Mobil 1 Track Challenge app is de tweede game die dit jaar door het smeermiddelenmerk wordt aangeboden, na het recente succes van de Mobil 1 Track Challenge online game. Volgens viralchart.com is de Mobil 1 Track Challenge game de populairste online game ter wereld en was het spel per 1 oktober 2011 zes miljoen maal gespeeld. Met deze nieuwe app hebben de spelers nu de mogelijkheid om het spel op hun iPhone te spelen waar ze zich ook bevinden - of dat nu in de bus/trein is op weg naar werk, wachtend voor een afspraak, in de rij in de winkel of thuis.

Om de Mobil 1 Track Challenge app te downloaden uit de Apple iTunes Store, ga je naar: http://itunes.apple.com/gb/app/id451951450 (de game kan worden gespeeld op de iPhone, iPod Touch en iPad)

Om de online game te spelen van de Mobil 1 Track Challenge (inclusief de track design optie) ga je naar: www.mobil-1.nl of www.mobil-1.be. Om Lewis Hamilton te bekijken terwijl hij racet op zijn eigen Mobil 1 Track Challenge ga je naar: www.youtube.com/watch?v=Uvqpr0xU8sI



Over ExxonMobil Lubricants & Specialties
ExxonMobil Lubricants & Petroleum Specialties Company is marktleider op het gebied van smeermiddelen (eindproduct), asfalt- en gespecialiseerde producten. ExxonMobil Lubricants & Specialties is één van 's werelds grootste leveranciers van basisproducten voor smeermiddelen.

Over Mobil 1
's Werelds grootste merk voor synthetische motoroliën Mobil 1 zorgt dankzij een antislijtage-technologie voor een hoger prestatieniveau dan conventionele motoroliën. Dankzij deze technologie voldoet Mobil 1 aan de strengste normen van de meeste autofabrikanten en biedt het een uitzonderlijke bescherming tegen motorslijtage bij normale en zelfs extreme omstandigheden. Mobil 1 heeft ook bij extreme temperaturen een constante viscositeit waardoor kritieke motoronderdelen worden beschermd. Mobil 1 is ontworpen om het prestatievermogen van de motor te optimaliseren en de levensduur ervan te verlengen. Meer informatie over Mobil 1 vindt u terug op www.mobil1.com.

ExxonMobil, Mobil 1 en het 1 icoon zijn handelsmerken van Exxon Mobil Corporation of van één van haar dochterondernemingen.

Over Vodafone
's Werelds toonaangevende mobiele telecombedrijf Vodafone levert een breed scala aan diensten waaronder telefoon- en datacommunicatie.

Vodafone is titelsponsor en 'official mobile partner' van het Vodafone McLaren Mercedes team. Dit partnerschap is Vodafones grootste wereldwijde sponsorschap en is onderdeel van een voortdurende betrokkenheid bij het Formule 1 wereldkampioenschap, een sport die continu massale wereldwijde televisiedekking genereert en die veel aantrekkingskracht heeft op zowel de consumenten als de zakelijke klanten van Vodafone en racefans over de hele wereld.

Het titelsponsorschap inclusief de teamnaam 'Vodafone McLaren Mercedes' en 'official mobile partner' van het team, geeft Vodafone een continue en dominante branding op de nieuwe auto's van 2010, en op de helmen en overalls van de coureurs en de pit crew. Nu we het vierde seizoen van dit partnerschap ingaan, creëren de verkregen associatieve rechten unieke mogelijkheden die de brand awareness nog verder verhogen door de teamnaam en door branding.

Het team partnerschap biedt een krachtig, geïntegreerd marketingplatform door advertenties, hospitality, mobiele content, handset aanbiedingen en promoties, evenals exclusieve voordelen en toegang voor klanten van Vodafone door innovatieve activatieprogramma's. Er zijn duidelijke synergieën tussen de attitudes en waarden van Vodafone en het McLaren Mercedes team en dit zal leiden tot een voortdurend, succesvol partnerschap.

Vodafone is 's werelds toonaangevende internationale mobiele communicatiegroep met ongeveer 323 miljoen klanten per 30 september 2009. Vodafone heeft momenteel belangen in 31 landen verspreid over 5 continenten en wereldwijd meer dan 40 partnernetwerken.

www.vodafone.com

www.facebook.com/vodafoneracing
NB: iPhone, iPod Touch, iPad, iTunes, iTunes Store en Apple Game Center zijn handelsmerken van Apple Inc. Apple Inc. ondersteunt of sponsort de bovengenoemde producten of diensten niet.




Ingezonden persbericht