Saxion
BR>

wo 05 oktober 2011

Eerste 'Rients B.J. Jorna Thesis Award' bij afscheid directeur Hospitality Business School

Op vrijdagmiddag 7 oktober vindt het afscheid van Rients Jorna plaats. Na 19 jaar vertrekt hij als directeur van de Saxion Hospitality Business School ..

Rients Jorna neemt afscheid als directeur van Saxion .. waaronder de bacheloropleidingen Facility Management, Hoger Hotelonderwijs en Hoger Recreatief & Toeristisch Onderwijs vallen. Tijdens het afscheid wordt de eerste 'Rients B.J. Jorna Thesis Award' uitgereikt.

Het afscheid staat in het teken van hospitality business. Mirjam Koster, opvolger van Rients Jorna, verwelkomt de gasten. Relaties van de Saxion Hospitality Business School en (oud) collega's zullen diverse workshops bijwonen met als thema's toerisme & erfgoed, gastbeleving en werkbeleving. Onder het genot van een hapje en drankje is er gelegenheid om afscheid te nemen van de directeur.

'Rients B.J. Jorna Thesis Award'
Bij gelegenheid van het afscheid wordt de eerste 'Rients B.J. Jorna Thesis Award' uitgereikt aan Kim Meijer, afgestudeerd aan de opleiding Hoger Hotelonderwijs. Kim heeft in haar afstudeeronderzoek (thesis) "Ethiek in gastvrijheid, of gastvrijheid in ethiek?" laten zien dat haar project en de resultaten een goed hbo-niveau ruim overstijgen. Haar literatuuronderzoek is indrukwekkend. In het veldonderzoek hield Kim interviews met toonaangevende experts op het gebied van bedrijfsethiek, ethische codes en het gebruik daarvan in de hospitality branche. Haar werk werd beoordeeld met een klinkende 10.

De Award is in het leven geroepen ter ere van Rients Jorna en zijn passie voor onderzoek en innovatie. Deze heeft zijn vruchten afgeworpen, onder andere in de ontwikkeling van het Saxion kenniscentrum Business Development & Hospitality.

Praktijkgericht Onderzoek
Rients Jorna zal Saxion niet verlaten. Hij vervolgt zijn carrière binnen de instelling als directeur van het project Praktijkgericht Onderzoek. Daarin krijgt hij een regisserende en initiërende rol in het vergroten van het aanbod van masteropleidingen en het versterken van de verbinding tussen onderzoek en onderwijs.