Gemeente Leidschendam-Voorburg
* Nieuws 2011
Dienstverlening per 1 januari 2012 volledig op afspraak
7 oktober 2011 - De gemeente streeft naar een dienstverlening die
aansluit bij de wensen van de inwoners van Leidschendam-Voorburg. Om
inwoners nog beter van dienst te kunnen zijn, hebben burgemeester en
wethouders besloten, dat het aanvragen van alle gemeentelijke producten
en diensten met ingang van 1 januari 2012 volledig op afspraak gaat.
Tevens is met de vaststelling van de Voorjaarsnota 2011 door de
gemeenteraad besloten de dienstverlening zoveel mogelijk op één locatie
aan te bieden. Daarom sluit het Servicecentrum in Voorburg per 1
januari 2012 overdag, maar blijft het mogelijk op woensdagavond een
afspraak te maken.
Dit betekent dat inwoners van Leidschendam-Voorburg vanaf die datum
voor het vervangen van een rijbewijs, paspoort en identiteitsbewijs,
het inzien van een bestemmingsplan of het aanvragen van een zorgproduct
uitsluitend op afspraak terecht kunnen bij de gemeente. Inwoners die
langskomen in het Servicecentrum in Leidschendam of Voorburg vinden per
1 januari niet gelijk een gesloten deur; tot en met 1 april vangt de
gemeente bezoekers op en helpt hen bij het maken van een afspraak. Voor
bezoekers die niet in staat zijn om naar het Servicecentrum te komen,
wordt thuis een afspraak gemaakt.
Door het volledig werken op afspraak, kan het bezoek aan het
Servicecentrum in Leidschendam gespreid worden gepland. De gemeente
bereidt een informatiecampagne voor om bewoners goed te informeren over
deze wijziging in de dienstverlening.
In het Digitaal Loket vindt u informatie over onze producten en
diensten. Hier kunt u ook digitaal een afspraak maken.