Radiocommercial 'Bom in Eend' bekroond met RAB Radio Publieksprijs
Persbericht van OHRA
Met de 'Bom in Eend' campagne heeft OHRA een ware publiekslieveling te
pakken. Gisteravond werd bekend gemaakt dat de humoristische
radiocommercial de RAB Radio Awards Publieksprijs 2011 heeft gewonnen.
De reclame was onderdeel van de campagne waarin de verzekeraar haar
nieuwe merkbelofte presenteerde: 'Direct geregeld'. De verzekeraar legt
hiermee de nadruk op verzekeren zoals het bedoeld is, oftewel hulp
bieden aan klanten op cruciale momenten.
De commercial werd in de maand juni al uitgeroepen tot
publieksfavoriet. OHRA won toen met ruim 20% van de stemmen. Vooral
onder jongeren (leeftijd 13-34 jaar) was de commercial geliefd: een op
de drie koos 'Bom in Eend' als leukste reclame. Dit komt vooral omdat
de verzekeraar de TV-hit met de eend goed doorvertaalde naar de
radioreclames. Het Radio Advies Bureau, initiatiefnemer van de
verkiezing, geeft aan dat de waardering onder luisteraars dan ook komt
door de herkenbare onderdelen in de reclame: de stemmen, de jingle, de
herkenbare slogan 'direct geregeld', de geluideffecten en de eend.
Niet alleen de radiocommercial viel deze zomer in de prijzen. In
dezelfde maand kwam ook de tv-reclame als winnaar uit de bus bij de
STER Gouden Loeki maandnominatie. 'Bom in Eend' liet in deze ronde de
commercials van onder meer Albert Heijn en Toyota ver achter zich.
Dankzij deze publieksnominatie dingt OHRA in december mee naar een
Gouden Loeki tijdens de halve finale.
"Het is fantastisch om zoveel waardering te krijgen voor onze
campagne," aldus Fleur Dujardin, commercieel directeur bij OHRA. "De
boodschap die we willen overbrengen slaat aan. Mensen hebben behoefte
aan een verzekeraar die zaken direct regelt en vinden dit terug bij
OHRA. Onze klanten waarderen onze uitstekende service." Niels Neessen,
brandmanager van OHRA, vult aan: "We vinden het een enorme eer om deze
prijs te ontvangen van het Nederlandse publiek. Dit is waar we het
allemaal voor doen!"
Direct geregeld
De 'Bom in Eend' commercial was onderdeel van de introductie van OHRA's
nieuwe merkbelofte 'Direct geregeld'. De verzekeraar liet in de
commercial met humor zien hoe verzekeren juist niet moet. Het legde de
pijnlijke miscommunicatie tussen verzekerde en verzekeraar bloot. In de
bekroonde reclame moet een automobilist uitwijken voor een eend en
raakt daardoor een boom. Bellend met zijn verzekeraar wordt hij keer op
keer doorverbonden en verbastert zijn verhaal steeds verder ('Bom in
Eend'). Met alle gevolgen van dien.
Met de nieuwe merkbelofte ging OHRA naar haar oorspronkelijke kracht:
het bieden van topproducten en uitstekende dienstverlening. Het
afgelopen jaar zette de organisatie sterk in op de verbetering van haar
service naar klanten.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.ohra.nl
Razende Robot Reporter