Radiocommercial 'Bom in Eend' bekroond met RAB Radio Publieksprijs

Persbericht van OHRA

Met de 'Bom in Eend' campagne heeft OHRA een ware publiekslieveling te pakken. Gisteravond werd bekend gemaakt dat de humoristische radiocommercial de RAB Radio Awards Publieksprijs 2011 heeft gewonnen. De reclame was onderdeel van de campagne waarin de verzekeraar haar nieuwe merkbelofte presenteerde: 'Direct geregeld'. De verzekeraar legt hiermee de nadruk op verzekeren zoals het bedoeld is, oftewel hulp bieden aan klanten op cruciale momenten.

De commercial werd in de maand juni al uitgeroepen tot publieksfavoriet. OHRA won toen met ruim 20% van de stemmen. Vooral onder jongeren (leeftijd 13-34 jaar) was de commercial geliefd: een op de drie koos 'Bom in Eend' als leukste reclame. Dit komt vooral omdat de verzekeraar de TV-hit met de eend goed doorvertaalde naar de radioreclames. Het Radio Advies Bureau, initiatiefnemer van de verkiezing, geeft aan dat de waardering onder luisteraars dan ook komt door de herkenbare onderdelen in de reclame: de stemmen, de jingle, de herkenbare slogan 'direct geregeld', de geluideffecten en de eend.

Niet alleen de radiocommercial viel deze zomer in de prijzen. In dezelfde maand kwam ook de tv-reclame als winnaar uit de bus bij de STER Gouden Loeki maandnominatie. 'Bom in Eend' liet in deze ronde de commercials van onder meer Albert Heijn en Toyota ver achter zich. Dankzij deze publieksnominatie dingt OHRA in december mee naar een Gouden Loeki tijdens de halve finale.

"Het is fantastisch om zoveel waardering te krijgen voor onze campagne," aldus Fleur Dujardin, commercieel directeur bij OHRA. "De boodschap die we willen overbrengen slaat aan. Mensen hebben behoefte aan een verzekeraar die zaken direct regelt en vinden dit terug bij OHRA. Onze klanten waarderen onze uitstekende service." Niels Neessen, brandmanager van OHRA, vult aan: "We vinden het een enorme eer om deze prijs te ontvangen van het Nederlandse publiek. Dit is waar we het allemaal voor doen!"

Direct geregeld
De 'Bom in Eend' commercial was onderdeel van de introductie van OHRA's nieuwe merkbelofte 'Direct geregeld'. De verzekeraar liet in de commercial met humor zien hoe verzekeren juist niet moet. Het legde de pijnlijke miscommunicatie tussen verzekerde en verzekeraar bloot. In de bekroonde reclame moet een automobilist uitwijken voor een eend en raakt daardoor een boom. Bellend met zijn verzekeraar wordt hij keer op keer doorverbonden en verbastert zijn verhaal steeds verder ('Bom in Eend'). Met alle gevolgen van dien.

Met de nieuwe merkbelofte ging OHRA naar haar oorspronkelijke kracht: het bieden van topproducten en uitstekende dienstverlening. Het afgelopen jaar zette de organisatie sterk in op de verbetering van haar service naar klanten.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*
*

Links:
http://www.ohra.nl



Razende Robot Reporter