Adecco

Adecco gelooft in individuele kracht en Team Spirit Fietsend de Mont Ventoux op voor het goede doel

Zaltbommel, 7 oktober 2011 ­

De afgelopen maand hebben tien medewerkers van Adecco Group Nederland de Mont Ventoux per fiets bedwongen. De overwinning op de beruchte ZuidFranse berg gold als apotheose van het wereldwijde charitatieve project Win4Youth, waarbinnen geld bijeen wordt gefietst voor educatieve initiatieven in Latijns Amerika, Zuidoost Azië en Oost-Europa. De lat ligt hoog. In Nederland wil Adecco twee keer de wereld rond. Dat komt neer op 80.000 kilometer. Met de Mont Ventoux mee staat de teller op 60.040 kilometer. Win4Youth is een initiatief van de internationale Adecco organisatie, gestart in 2010, en bedoeld om eigen medewerkers en klanten te stimuleren tot deelname aan sportieve uitdagingen om op die manier samen geld in te zamelen voor kansarme jongeren. In 2010 lag de nadruk op hardlopen. Medewerkers en klanten van Adecco brachten in dat jaar 220.000,- bijeen. Dit jaar stappen medewerkers van Adecco wereldwijd massaal op de fiets. In Nederland krijgen medewerkers daarbij een steuntje in de rug van fietslegende Leontien van Moorsel die zich tijdelijk als ambassadrice van Win4Youth aan de personele dienstverlener verbond. Nadruk op teamwork De 60.040 fietskilometers tot nu toe zijn bij elkaar getrapt tijdens tal van sportieve evenementen, variërend van recreatieve toertochten tot serieuze (semi-)professionele wedstrijden. Daarbij lag de nadruk steeds op teamwork. Voor een aantal medewerkers van Adecco Group Nederland was van meet af aan duidelijk dat ze in de slotfase van het project de uitdaging van de Mont Ventoux zouden aangaan. In september reisde een bont gezelschap van Adecco medewerkers af naar Frankrijk ­ als coureur, masseur of supporter. Eén van de coureurs was Hans Haselhorst, Business Unit Manager van Ajilon TTP Engineering, specialist in de begeleiding van Young Professionals naar een loopbaan in de techniek. Over de laatste steile kilometers zegt Hans: "Ze waren moeilijk en verschrikkelijk zwaar, zowel fysiek als mentaal. En dan sta je ineens boven, tussen honderden supporters, en je beseft: ik heb het gehaald. Die emotie is nauwelijks te beschrijven. Kippenvel!" Hans Haselhorst, Ajilon TTP: "Pratend en schouderkloppend sleep je elkaar als internationale collega's naar boven, naar de top van de berg." Internationale saamhorigheid Hans ging de Mont Ventoux op in het gezelschap van tientallen collega's uit alle uithoeken van de wereld. Dat heeft veel indruk op hem gemaakt. "Iedereen heeft op een gegeven moment wel even een dip, maar pratend en schouderkloppend sleep je elkaar naar boven. Natuurlijk ben ik trots op mijn eigen prestatie, maar het is vooral de internationale saamhorigheid die indruk op me heeft gemaakt. Het was met stip mijn mooiste fietservaring tot nu toe." Met dit hoogtepunt gaat het charitatieve fietsproject Win4Youth, waaraan wereldwijd honderden medewerkers en klanten van Adecco hun bijdrage hebben geleverd, zijn laatste fase in. In totaal wil Adecco 36 keer de wereld rond, wat overeenkomt met 1.500.000 kilometer. De leverancier van HRoplossingen ligt wat deze ambitie betreft uitstekend op koers en rekent nog op een massasprint.



Over Adecco Group Nederland Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco (General Staffing), Ajilon Professionals, Badenoch & Clark en Modis (Professional Staffing) en Lee Hecht Harrison (outplacement, loopbaanverandering, talentontwikkeling). General Staffing strekt zich uit tot vrijwel alle voorkomende sectoren. Professional Staffing spitst zich, voor (Young) professionals, toe op de vakgebieden Engineering, Finance, ICT, Informatiemanagement, Legal en Life Sciences. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is de Adecco Group de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 33.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.500 kantoren in meer dan 60 landen.