Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Worldcom PR Group EMEA verstevigt positie in Afrika

Jaarlijkse bijeenkomst Worldcom PR Group EMEA in Kaapstad

Barcelona, 6 oktober 2011 - De Worldcom Public Relations Group, het grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus ter wereld, houdt zijn halfjaarlijkse bijeenkomst voor de leden uit de EMEA-regio van 6 tot 8 oktober 2011 in het Mount Nelson Hotel in Kaapstad. Hiermee versterkt het zijn positie in Afrika.

PR- en communicatie-experts uit de EMEA-landen buigen zich tijdens deze bijeenkomst over innovatieve en nieuwe communicatie- en PR-diensten. Ook komen de Barcelona Principles of Measurement aan bod, de richtlijnen die Worldcom PR Group heeft aangenomen tijdens de wereldwijde bijeenkomst in Madrid in mei. De bestuurders van de Worldcom-bureaus houden daarnaast strategische meetings en workshops voor de lokale communicatieadviesbureaus om communicatie en PR-kennis te delen.

Corinna Voss, voorzitter van de Worldcom PR Group EMEA: 'Kaapstad is de thuishaven van onze nieuwste partner Lange 360 en de springplank voor onze uitbreiding op het Afrikaanse continent. Zuid-Afrika is de sleutel tot de opkomende markten op het gebied van PR en communicatie. Graag leren we meer over deze regio en willen we strategische partnerships en samenwerkingsverbanden aangaan met lokale bedrijven.'

Worldcom PR Group EMEA biedt op maat gesneden diensten aan haar klanten en helpt bedrijven om over hun landsgrenzen heen te groeien. Zes nieuwe partners hebben zich in de laatste 12 maanden aangesloten bij het netwerk, na het uitgebreide toetredingsproces te hebben doorlopen. Worldcom PR Group zal de komende maanden blijven groeien.

Over Worldcom PR Group
Opgericht in 1988 is Worldcom Public Relations Group inmiddels uitgegroeid tot 's werelds toonaangevende netwerk van onafhankelijke PR en communicatieadviesbureaus met 107 partnerbureaus wereldwijd, verspreid over 90 markten in 46 landen op zes verschillende continenten. Er zijn inmiddels meer dan 2.000 medewerkers bij Worldcom werkzaam en de groep kent een omzet van meer dan $265 miljoen. Worldcom biedt PR-bureaus de mogelijkheid om nationale en internationale klanten flexibel en klantgericht te bedienen. Klanten hebben toegang tot een wijdverbreid communicatienetwerk van professionals die de taal, cultuur en gebruiken van de gebieden waarin zijn werken beheersen en begrijpen. Zie www.worldcomgroup.com voor meer informatie.

De Worldcom PR Group heeft in de EMEA landen 36 bureaus met veel ervaring in diverse sectoren, waaronder consumer goods, gezondheidszorg, toerisme, technologie, energie & milieu, financiële dienstverlening, public affairs en crisis- en issues management. Klanten als Unilever, Johnson & Johnson, Panasonic, Sony Ericsson, LG Electronics, de EU Anti-tabak campagne, Verbatim en Palm behoren tot de klantenkring van de regionale bureaus van Worldcom PR Group EMEA. Partners van Worldcom in de Benelux zijn IvRM, Wisse Kommunicatie en InstiCOM. Zie www.worldcomprgroupemea.com voor meer informatie.

Noot voor redactie,