Chef'Special maakt track met honderden Nederlanders voor Fight cancer

Persbericht van KWF Kankerbestrijding

Chef'Special maakt track met honderden Nederlanders voor Fight cancer 'Thank life for': ode aan het leven verpakt in een single

Amsterdam, 10 oktober 2011 - Samen de strijd aangaan tegen kanker, dat wordt dit jaar door Fight cancer letterlijk in de praktijk gebracht. Op zeer positieve wijze, want Fight cancer lanceert eind september een heuse 'ode aan het leven', samen met de band Chef'Special. En samen met heel Nederland, want iedereen kon afgelopen zomer een dierbaar woord of beeld 'doneren' aan deze single en de bijbehorende videoclip. Dat is ook massaal gedaan: meer dan duizend Nederlanders hebben een bijdrage in woord of beeld gegeven en ook vele BN'ers als Don Diablo, Johnny de Mol, Waylon en Birgit Schuurman hebben hun medewerking aan het project verleend. Tim Oliehoek - bekend van o.a. de films Pizzamaffia, Vet Hard en de series Van God Los en Shouf Shouf - regisseerde de bijbehorende video. De single is te downloaden via www.fightcancer.nl voor slechts 0,99. De opbrengst hiervan gaat naar Fight cancer. Alle meewerkende partijen en artiesten zetten zich belangeloos in voor dit project. De woorden en beelden die gedoneerd zijn, staan volgens de inzenders voor 'leven'. Voor de een wordt dit samengevat in 'friendship' of 'living the moment', voor de ander is dit een foto bovenop de Kilimanjaro of van een lachende broer en zus. Een zo groot mogelijke selectie van de gedoneerde woorden is gebruikt in de songtekst van de track, geschreven door de jongens van Chef'Special en gemixed in de E-Sound Studio's in Weesp. Daarnaast zijn zoveel mogelijk ingezonden beelden verwerkt in de videoclip, die kunstzinnig tot een geheel zijn gebracht door de bekende regisseur Tim Oliehoek. De track is uiteindelijk een ode aan het leven geworden, gezamenlijk gecreëerd door allerlei soorten Nederlanders. Een lofzang die nu te downloaden is via www.fightcancer.nl en die hopelijk nog heel lang na blijft galmen. Chef'Special
De eigengereide jongens van Chef'Special vergaarden nationale bekendheid als 3FM Serious Talent. Dit jaar brachten de Haarlemse heren hun debuutalbum 'One for the Mrs.' uit en stonden ze op bekende festivals als Lowlands en Oerol. Naast dit alles zijn ze gekozen tot de nieuwe huisband van De Wereld Draait Door. Chef'Special serveert een muzikale mix van hiphop, reggae, funkrock en een vleugje pop. In het najaar staat de clubtour gepland langs diverse podia. "Het was een hele toffe ervaring en een eer om met alle ingestuurde quotes aan de slag te gaan. De track is een oprechte ode aan het leven geworden waarbij we zo trouw mogelijk zijn gebleven aan alle mooie, grappige en ontroerende inzendingen. Maar dat merk je wel als je de track download", aldus Joshua Nolet, frontman van Chef'Special.

'Thank life for'
De actie is onderdeel van de 'Thank life for...' campagne van Fight cancer, het jonge actielabel van KWF Kankerbestrijding. Iris Kleijn van Fight cancer vertelt: "Vanuit de liefde voor het leven strijden tegen kanker, daar gaat de campagne over. De campagne laat je even stilstaan bij de dingen die belangrijk zijn in jouw leven. Van daaruit vragen we aandacht voor de levensbedreigende ziekte kanker. Het maakt ons er ook van bewust dat het leven voor veel mensen helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Er is nog steeds heel veel geld nodig voor wetenschappelijk kankeronderzoek om te zorgen dat we kanker onder controle krijgen".
De 'Thank Life for'campagne staat ook voor 'het nieuwe collecteren'. Eerder dit jaar werden er online views van een Fight cancer filmpje omgezet in commerciële zendtijd, waardoor deze 'one-minute movie' zo'n 100.000 keer bekeken werd op Youtube. Voor de 'Thank life for'single zijn er juist woorden en beelden gedoneerd, waarmee de inzenders helpen om bewustzijn te creëren en geld in te zamelen. Fight cancer
Kanker is doodsoorzaak nummer 1 in Nederland. Een op de drie mensen krijgt ooit de diagnose kanker, dat zijn zo'n 10 mensen per uur. De ziekte kan iedereen treffen: man , vrouw, oud maar ook jong. Naar schatting krijgen dit jaar 3500 mensen tussen de 20 en 40 jaar de diagnose kanker.
Fight cancer werft fondsen voor kankeronderzoek, voorlichting en patiëntenondersteuning. Daarnaast creëert de organisatie bewustzijn over kanker. Dit alles wordt gedaan samen met zoveel mogelijk Nederlanders, want Fight cancer gelooft dat de strijd tegen kanker niet alleen te winnen is. De missie van Fight cancer is minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven.

Links:
http://www.fightcancer.nl/Pages/fightcancer.aspx


Razende Robot Reporter