Mokken, T-shirts en beeldjes - het lot van lelijke souvenirs
Persbericht van PR Newswire
NEURENBERG, Duitsland, October 10, 2011 /PRNewswire/ --
De herfst is begonnen en ook de laatste vakantiegangers zijn weer
terug. Veel mensen komen elke keer weer thuis met een aandenken. Veel
van deze souvenirs blijken een praktische, bijzondere of smaakvolle
aanwinst, maar sommige voorwerpen zijn nu niet bepaald een cadeau waar
een ander op zit te wachten. hotel.info [
http://www.hotel.info ], de gratis onlinehotelreserveringsservice voor
meer dan 210.000 hotels wereldwijd, vroeg haar boekingsklanten welke
ervaringen zij met souvenirs hebben.
Het resultaat:
- Circa 44% van de ondervraagden heeft al eens een onpraktisch
aandenken gekregen - Bijna de helft van de deelnemers aan de enquête
heeft het ongewenste cadeau uit het zicht opgeborgen - Circa 25% zet
het souvenir puur uit beleefdheid neer
Op de vraag "Hebt u al eens een onpraktisch of weinig smaakvol souvenir
gekregen?" antwoordde 56% van de deelnemers aan de enquête het geluk te
hebben gehad nog nooit een onnodig huishoudelijk voorwerp te hebben
gekregen. Vaatwerk, zoals (wand)borden of mokken, wordt met name
genoemd op de vraag welke voorwerpen weinig enthousiasme ontlokken.
Beeldjes in allerlei uitvoeringen worden echter ook niet gewaardeerd.
T-shirts en magneten staan ook onder aan de lijst met favoriete
geschenken, evenals aanstekers.
Ongewenste cadeaus worden vaker weggegooid dan doorverkocht: 12% van de
voormalige bezitters geeft toe in het verleden een souvenir te hebben
afgedankt. 25% van de ondervraagden geeft aan souvenirs puur uit
beleefdheid neer te zetten of te gebruiken. Voor de meerderheid hebben
de geschenken weinig waarde: bij 44% van de ondervraagden belanden
ongewenste geschenken in de kelder, op zolder of in de kast.
Het volledige persbericht vindt u hier:
http://www.hotel.info/Press.aspx?item=1320&mode=article&lng=NL
Perscontact:
Aleksander Szumilas
hotel.de AG
Hugo-Junkers-Strasse 15-17
90411 Nürnberg
Duitsland
Tel.: +49-(0)911-59832-0
Fax: +49-(0)911-59832-11
E-mail: presse@hotel.info
URL: http://www.hotel.info
hotel.info
CONTACT: .