Le Monde Group, Les Nouvelles Editions Indépendantes en The Huffington Post Media Group slaan de handen in elkaar om een nieuwe joint venture op te richten: Le Huffington Post

PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20111010 --

De Le Monde Group, Les Nouvelles Editions Indépendantes (“LNEI”) en The Huffington Post Media Group maakten vandaag plannen bekend voor de oprichting van Le Huffington Post, een internationale versie van The Huffington Post, een populaire Amerikaanse doelwebsite voor nieuws en opinie. Het partnerschap zal het krachtige platform van The Huffington Post combineren met plaatselijke deskundigheid en een sterk Frans redactienetwerk. Le Huffington Post rekruteert een redactieteam als voorbereiding op de lancering ervan voor het einde van het jaar. De mededeling werd gedaan door Louis Dreyfus, CEO van Le Monde; Matthieu Pigasse, eigenaar en voorzitter van LNEI, en Arianna Huffington, voorzitter en hoofdredacteur van The Huffington Post Media Group.

Le Huffington Post zal de plaatselijke redactionele middelen van Le Monde, een van de grootste Franse kwaliteitskranten, combineren metde baanbrekende combinatie van originele verslaggeving, samenvoeging, een geavanceerd commentaarforum en dynamische hulpmiddelen voor sociaal engagement, en een levendig platform voor een brede waaier aan bloggers, zaken die The Huffington Post maken tot wat het is. LNEI zal originele redactionele inhoud combineren via zijn netwerk van journalisten en bloggers. M Publicite, een onderdeel van The Le Monde Group, zal de reclamepartner voor de site zijn. Elk van de drie partners zal aandeelhouder zijn in Le Huffington Post.

The Huffington Post is onderdeel van The Huffington Post Media Group, een vooraanstaande bron van nieuws, opinie, ontspanning, gemeenschap en digitale informatie. Hij bestaat uit 56 doelwebsites, waaronder The Huffington Post, Moviefone, Engadget, TechCrunch, Patch, StyleList en MapQuest. Het uiteenlopende netwerk van sites van de groep combineert journalistiek, technologie, engagement en video om op elk platform een wereldwijd publiek te bereiken. De groep heeft meer dan 20.000 bloggers -- van politici en beroemdheden tot academici en beleidsdeskundigen -- die in realtime bijdragen leveren over een brede waaier aan onderwerpen die vandaag het nieuws maken. Onder hen Nora Ephron, Larry Page, Bill Maher, Robert Redford, Madonna, Alec Baldwin, Scarlett Johansson, Russell Simmons, Bill Gates en Charlie Rose. The Huffington Post heeft 37 miljoen unieke bezoekers per maand, volgens comScore. The Huffington Post UK en The Huffington Post Canada werden allebei dit jaar gelanceerd.

Les Nouvelles Editions Indépendantes is de holding van Matthieu Pigasse. Die controleert het Franse cultuurweekblad en de Les Inrockuptibles-groep, heeft een medecontrolerend aandeel in Le Monde Group, samen met Pierre Bergé en Xavier Niel, en bezit ook verscheidene belangen in het Franse medialandschap.

Le Monde Group brengt een krant uit, Le Monde, en verscheidene weekbladen, waaronder Télérama, Courrier International en La Vie. Via zijn websites, lemonde.fr, télérama.fr, courrierinternational.com, la vie.fr, lepost.fr, heeft Le Monde Group een gecombineerd publiek van bijna 8 miljoen unieke bezoekers per maand.

Le Monde is een Franse avondkrant die eigendom is van La Vie-Le Monde Group. De redactie bevindt zich in Parijs. Le Monde wordt beschouwd als Frankrijks belangrijkste kwaliteitskrant. Ze werd in 1944 opgericht door Hubert Beuve-Méry, op verzoek van generaal Charles de Gaulle, om de integriteit van de Franse pers te herstellen nadat die een flinke deuk had gekregen door de Nazicollaboratie tijdens de bezetting.

OverAOL:

AOL Inc. (NYSE: AOL) is een vooraanstaand wereldwijd mediabedrijf met een reeks merken en producten die consumenten, adverteerders en uitgevers over de hele wereld bedienen. The Huffington Post Media Group is een vooraanstaande bron van nieuws, opinie, ontspanning, gemeenschap en digitale informatie. Hij omvat een brede waaier aan doelwebsites, waaronder de sites van The Huffington Post, AOL.com, TechCrunch, Moviefone, Engadget, Patch, AOL Music, StyleList, MapQuest en meer. The AOL Advertising.com Group omvat Advertising.com, ADTECH, Pictela, Video (inclusief AOL Video, goviral en 5min Media), contentoplossingen en gesponsorde listings, en bedient een gecombineerde content- en reclamemarkt op schaal via video, merkreclame, content en bediening. AOL is gericht op het aantrekken van klanten en het verlenen van onlinereclamediensten en oplossingen aan zowel doelwebsites van AOL Huffington Post Media Group als websites van derden, naast het bedienen van klantenplatforms, waaronder AOL Mail, AIM, about.me en mobiele ervaringen. AOL exploiteert ook een van de grootste toegangsdiensten met internetabonnement in de VS, dat dienst doet als een ander distributiekanaal voor zijn abonnementenproducten voor consumenten, zoals AOL TechGuru en Computer Checkup.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
AOL Inc.
Mario Ruiz, 212-402-7126

Mario@huffingtonpost.com

Ticker_symbol NYSE:AOL