Groei QlikCommunity laat behoefte zien aan self-service support van BI


De online community verwelkomt ongeveer 500 nieuwe QlikView-gebruikers per week

Hoofddorp, 20111010 -- QlikTech (NASDAQ: QLIK), specialist in Business Discovery – user-driven Business Intelligence, kondigt aan dat haar online community QlikCommunity op dit moment meer dan 62.000 QlikView-gebruikers samenbrengt. Leden van de QlikCommunity delen hun ervaringen met het QlikView Business Discovery platform en bieden ondersteuning aan andere leden die technische problemen op willen lossen. Elke werkdag verwelkomt de community ongeveer 100 nieuwe registraties. De groei van QlikCommunity laat zien dat een user-driven, self-service BI-aanpak de zakelijke behoeften van gebruikers moet ondersteunen met een gepersonaliseerde, collaboratieve self-service supportomgeving.

Het succes van de QlikCommunity is grotendeels te danken aan de hoge mate van self-service en de gebruiksvriendelijkheid voor de registreerde gebruikers. De mogelijkheden variëren van discussieforums om QlikView ervaringen te delen en antwoorden te vinden op vragen tot user-generated content, zoals best practices, how-to's en productdocumentatie. Dagelijks plaatsen bijna 300 gebruikers hun bijdrage, inclusief technische vragen, opmerkingen en feedback. Ook is geconstateerd dat de QlikView Development Community de eerste plek is waar gebruikers naar toe gaan om informatie te vinden om het meeste uit QlikView te halen.

Door de toenemende vraag aan IT om nieuwe technologie te leveren, te ondersteunen en te onderhouden – die tegelijkertijd moet voldoen aan strenge service levels – is de behoefte aan innovatieve, self-service supportoplossingen nog nooit zo groot geweest. Als antwoord op deze uitdagingen biedt QlikTech een geïntegreerd portfolio met ondersteunende diensten. Deze zijn zowel traditioneel als community-based, om aan de groeiende zakelijke behoeften te kunnen voldoen.

De combinatie van QlikView en QlikCommunity stelt zakelijke gebruikers niet alleen in staat taken uit te voeren waarvoor ze in het verleden hulp nodig hadden van een IT-professional, maar ook in het vinden van antwoorden op ad hoc vragen zonder tussenkomst van IT. “Zakelijke gebruikers hebben vandaag de dag de behoefte om nog sneller beslissingen te nemen die worden ondersteund door heldere en relevante informatie. Dit betekent dat wachten op IT om een ​​rapport te genereren gewoon niet meer kan”, zegt Doug Laird, vice president van Global Marketing bij QlikTech. “De QlikView self-service Business-Discovery oplossing – gesteund door QlikCommunity – biedt een impuls aan deze gebruikers door hen in staat te stellen om snel te reageren op veranderende marktomstandigheden. Deze combinatie heeft onze klantondersteuning naar een volgend niveau getild en QlikCommunity is het bewijs dat aansprekende inhoud gecombineerd met praktische gebruikservaringen werkt."

Bekijk de QlikCommunity op community.qlikview.com.





QlikTech