Nieuw boek van Hay Group, ‘The Enemy of Engagement’, onderzoekt impact van werknemersfrustratie

Onderzoek onthult frustratie als de ‘stille moordenaar’ van productiviteit op de werkplek

PHILADELPHIA--(BUSINESS WIRE)-- 20111011 --

Frustratie op de werkplek is een stille epidemie die organisaties besmet, maar het wordt zelden geconfronteerd of zelfs maar erkend, volgens het nieuwe boek, The Enemy of Engagement. Frustratie is iets dat gemotiveerde, toegewijde werknemers die echt geven om hun baan zeer vermoeit, omdat ze niet de organisatorische ondersteuning kunnen krijgen die ze nodig hebben om dingen gedaan te krijgen. Gericht op het leveren van een bijdrage verbergen deze werknemers vaak hun frustratie, waardoor managers geen weet hebben van hun ontevredenheid.

“Gefrustreerde werknemers willen echt slagen in hun rol, maar raken geërgerd door organisatorische belemmeringen of een gebrek aan middelen,” aldus Mark Royal, co-auteur van het boek en senior consultant bij Hay Group. “Managers moeten de juiste vragen stellen en de kwestie onmiddellijk aanpakken, of het risico lopen toptalent te verliezen dat zeer om de organisatie geeft.”

The Enemy of Engagement is een grondige blik op de productiviteitsafname die het gevolg is van werknemersfrustratie. Gefrustreerde werknemers vertegenwoordigen 20 procent of meer van het totale personeelsbestand, wat leidt tot een groot verlies in prestaties, talent en opbrengsten volgens het onderzoek van de auteurs Mark Royal en Tom Agnew.

De sleutel tot het minimaliseren van frustratie is niet alleen om werknemers betrokkener te maken, maar ook om hen in staat te stellen om productief te werken. Het onderzoek* van de auteurs toont aan dat de combinatie van betrokkenheid en facilitering leidt tot een hogere omzetgroei en lagere verloopniveaus. Bedrijven die bovenaan staan wat betreft betrokkenheid en facilitering bereiken een omzetgroei die vier en een half keer groter is dan bedrijven die alleen goed scoren op betrokkenheid. Daarnaast tonen bedrijven die betrokkener zijn bij hun werknemers en ze helpen zich te ontplooien een totale vermindering in vrijwillig verloop van 54 procent.

“Frustratie is niet een probleem van de ‘werknemer’, het is een organisatorisch probleem,” verklaarde Tom Agnew, co-auteur van het boek en senior consultant bij Hay Group. “Managers moeten luisteren naar aanwijzingen en dienen als de stem voor gefrustreerde werknemers.”

The Enemy of Engagement belicht de belangrijkste oorzaken van frustratie en biedt managers ideeën voor de aanpak van elke oorzaak. Drie belangrijke bronnen van frustratie zijn:

  • Slechte communicatie over doelen en prestaties: bijna eenderde van de werknemers geeft aan dat hun managers de doelen en streefcijfers voor hun teams niet effectief communiceren.
  • Beperkte middelen: eenderde van de werknemers melden dat zij beschikken over de middelen en de informatie die ze nodig hebben om hun werk goed te doen; meer dan de helft van de werknemers uiten hun bezorgdheid over gebrek aan personeel op hun werkgebied.
  • Onduidelijke autoriteit: dertig procent van de werknemers geeft aan dat ze niet voldoende bevoegdheden hebben om hun werk effectief uit te voeren, en meer dan 40 procent vindt dat het potentieel voor nadelige gevolgen hen ontmoedigt om actie te ondernemen of beslissingen te nemen.

The Enemy of Engagement is beschikbaar voor aankoop via de website van Hay Group: www.haygroup.com/ww/enemyofengagement

Neem voor meer informatie over The Enemy of Engagement of om een interview te regelen contact op met Andrea Friedman op Andrea@blisspr.com or +1 212-584-5476.

Over Hay Group Insight

Al meer dan 35 jaar gaat Hay Group Insight - de onderzoeksdivisie van Hay Group - samenwerkingsverbanden aan met de grootste en meest complexe organisaties ter wereld om waarde te creëren door het strategisch gebruik van de werknemersonderzoeken. Onze missie is om senior leiders te helpen de barrières voor individuele en organisatorische effectiviteit te identificeren en deze te verwijderen om de prestaties van mensen, teams en gehele organisaties te verbeteren.

Door het verstrekken van werknemersfeedback en het ondersteunen van de strategie, helpen onze onderzoeken organisaties prestaties van hoog niveau en blijvende verandering te bereiken.

Over Hay Group

Hay Group is een wereldwijd adviesbureau dat werkt met leiders om hun strategieën om te zetten in realiteit. We ontwikkelen talent, zorgen ervoor dat mensen effectiever zijn en motiveren ze om hun best mogelijke prestaties te leveren. Met 84 kantoren in 48 landen werken we samen met meer dan 7.000 klanten over de hele wereld. Onze klanten komen uit de publieke en particuliere sector, uit elke grote industrie, en vertegenwoordigen verschillende zakelijke uitdagingen. Onze focus ligt op het maken van veranderingen en het helpen van organisaties om hun potentieel te realiseren.

*Deze informatie is gebaseerd op de werknemersopiniedatabase van Hay Group Insight die is samengesteld uit reacties van meer dan vier miljoen werknemers wereldwijd.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Voor Hay Group
Andrea Friedman, +1 212-584-5476

Andrea@blisspr.com