Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 13 oktober 2011 - Design Bridge ontwikkelt één wereldwijde merkidentiteit voor de consumentenverven van AkzoNobel.

AkzoNobel heeft één wereldwijde merkidentiteit gelanceerd voor de consumentenverven die in de detailhandel verkrijgbaar zijn. De door Design Bridge ontwikkelde nieuwe merkidentiteit betreft 14 merken waaronder Coral (Brazilië), Flexa (Nederland) en Dulux (UK, China, South East Asia Pacific, India) en is een belangrijke stap in AkzoNobels' internationale Decorative Paints marketingstrategie om het aandeel in de consumentenverfmarkt wereldwijd verder uit te bouwen. Voor dit omvangrijke project en de implementatie in meer dan 50 landen werd er nauw samengewerkt tussen de drie kantoren van Design Bridge in Londen, Singapore en Amsterdam.

De basis van de nieuwe merkidentiteit is het "Flourish" beeldmerk dat de wereldwijde Let's Colour-campagne belichaamt. Het laat een menselijke gedaante en een kleurrijke bloei zien die inspireert tot verven: Let's Colour'. De nieuwe identiteit werd uitgebreid onderzocht in 14 wereldwijde markten en ontving overal overweldigende, positieve en consistente reacties.

De nieuwe merkidentiteit is een stap richting 'global thinking' en het bewijs van een sterke gezamenlijke visie en doel bij het management van Dulux/AkzoNobel. De implementatie is inmiddels begonnen en de nieuwe identiteit wordt in alle delen van de wereld gebruikt, te beginnen in Canada, China, India, South East Asia Pacific en Nederland.

Tex Gunning, lid van het Executive Committee en verantwoordelijk voor Decorative Paints van AkzoNobel: "We zijn erg enthousiast over de nieuwe wereldwijde merkidentiteit. Het behelst de creatieve en progressieve persoonlijkheid van het merk en ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe merkidentiteit het merk succesvol zal versterken in de komende jaren."

///////////

Over Design Bridge

Design Bridge is een international brand design agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van 3D, innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten, naamgeving en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, TNT, Unilever, Sara Lee, Heinz, en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen, waaronder de Pentaward Agency of the Year 2010.