Syntens

Innovatieadviseurs Maurice Kriatkow en Alex Stevenson stonden voor de vraag hoe de ondernemer te helpen ruchtbaarheid te geven bij de innovatie van een nieuw product? Het gaat hier om een regenkap boven een fiets waarmee je kunt droogfietsen. De marketingactie Klaar voor de Kap 010 was geboren.

Maurice Kriatkow: âVorig jaar werd ik door de ondernemer Dennis Letsch benaderd met zijn idee voor het droogfietsen. De kap sprak me aan, maar ik had wel enige bedenkingen bij het vermarkten hiervan. Ik heb hem geadviseerd om het product in het âRotterdamseâ straatbeeld te krijgen met een ludieke marketingactie. De missie van Syntens is ondernemers inspirerend te verbinden om uiteindelijk nieuwe business te creëren. In dit kader hebben Alex Stevenson en ik zes andere partijen hierbij betrokken.â

Het evenement bestond uit 7 studenten die fietsten vanaf Hotel New York richting het centrum van Rotterdam om een aantal promotierondes te maken voor de ondernemers. Met kleurrijke regenkappen, waar per kap het logo van een ondernemer was te zien, fietsten én maakten zij op een markante manier reclame.

Een nieuwe vorm van marketing bedrijven: De kapleverancier, de fietsenleverancier, een cartoon tekenaar, een fotograaf, een drukker en iemand van een communicatiebedrijf kenden elkaar van te voren niet toen Syntens ze met elkaar in contact bracht. Met ieder hun eigen expertise en met gesloten beurzen zijn ze samen âanders gaan ondernemenâ.

Alex Stevenson: âNaast de exposure van dit evenement hopen we dat de ondernemers door Klaar voor de Kap 010 op andere fronten met elkaar zullen blijven samenwerken en wellicht ook nieuwe business voor elkaar te kunnen genereren.â

Meer informatie:

www.klaarvoordekap010.nl