Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Enschede, 17 oktober 2011

Grolsch introduceert de Grolsch Bierkit:

het juiste gereedschap voor het serveren van een perfect biertje

Onderzoek wijst uit dat bijna 60% van de Nederlanders niet de juiste biertools in huis heeft

Nederland is nog steeds een echt bierland. Recent onderzoek, dat door TNS NIPO in opdracht van Grolsch is uitgevoerd onder 1000 Nederlandse mannen en vrouwen in de leeftijd 25 tot 50 jaar, toont aan dat meer dan de helft van de respondenten minimaal 1x per week thuis bier drinkt. Desondanks blijkt dat bijna 60% van de ondervraagden niet alle juiste biertools in huis heeft om de ideale gastheer of gastvrouw te zijn tijdens een feestje of etentje. Grolsch introduceert daarom een nieuwe, handige gadget voor bierliefhebbers: de Grolsch Bierkit. Met deze luxe metalen koffer met glazen, onderzetters en een chique bieropener wil Grolsch goed gastheerschap en het serveren van het perfecte bier stimuleren onder Nederlanders.

Tekort aan goede bierglazen op feestjes

Veel mensen weten dat het glas waarin bier gepresenteerd wordt van groot belang is voor de smaakbeleving. Bij de ontwikkeling van bierglazen wordt dan ook zorgvuldig gekeken naar bijvoorbeeld de vorm en de dikte van het glas. Het onderzoek lijkt het belang van een goed bierglas te onderstrepen. In totaal geeft 52% van de respondenten aan bier uit een plastic beker niet te waarderen en 41% is absoluut niet gediend van het drinken van pils uit een limonadeglas. Toch heeft 31% van de Nederlanders niet voldoende bierglazen in huis als er een feestje gegeven wordt. Binnen de groep 25-34 jarigen is dit percentage zelfs 43%. Hier vallen voor de gastheer of gastvrouw zeker meer credits te behalen!

Bieropener ultiem gereedschap van de Nederlander

Veruit de belangrijkste biertool is volgens Nederland de bieropener. Bijna de helft (45%) van de Nederlanders, vooral mensen uit het noorden van het land, zet de opener op nummer één. De bieropener wordt na het klassieke gereedschap de hamer, zelfs beschouwd als hét ultieme gereedschap van Nederland! Tweede op de lijst met essentiële biertools werd het bierglas genoemd, door ruim 3 op de 5 Nederlanders. Aan de schuimspaan hecht men thuis de minste waarde. Deze werd slechts door 5% van de Nederlanders genoemd.

De Bierkit

De Grolsch Bierkit is vanaf 17 oktober in een gelimiteerde oplage te koop via www.grolsch.nl voor een verkoopadviesprijs van 49,95 Euro. Bovendien worden in de periode 17 oktober tot en met 31 december 2011 maar liefst 1000 Bierkits weggegeven via codes op de actieverpakkingen van Grolsch.




Ingezonden persbericht