'Reclamekritische consumentengeneratie gooit marketingregels om'

Persbericht van BU Business Information

'Reclamekritische consumentengeneratie gooit marketingregels om'

Consumenten luisteren niet meer. Ze zijn niet langer onder de indruk. Impact voor een merk bereikt men vandaag enkel dankzij hen die het kennen en gebruiken. Wie kent je merk? Wie gebruikt het? En wat vertelt die persoon erover? Dat heeft nu veel meer invloed dan de boodschap die je zelf als organisatie de wereld instuurt.

'Termen als social media en interactie met consumenten rollen tegenwoordig vlotjes over de lippen in discussies over de waarde van een merk', vertelt Mattias Behrer, Senior Vice President van MTV North Europe en co-auteur van het nieuwe boek 'Maak je merk cool'. 'Maar kennis van de veranderende gewoonten en gedrag van je doelgroep of van een hele generatie is veel belangrijker dan de hoop om munt te slaan uit nieuwe technologieën of media. De vraag is alleen hoe laat je je merk mee evolueren?'

Samen met Joeri van den Bergh, partner van Insites Consulting, brengt Behrer in Maak je merk cool de evolutie van de verschillende generaties in kaart en leert professionals te ontdekken en te begrijpen wat ze echt belangrijk vinden.

X, Y, Z - de revolutie
Zo staat Generatie X bekend erg happig te zijn om zichzelf aan internationale merken aan te passen die graag dicteren hoe ze zich moeten kleden, gedragen, gaan, staan en praten. Generatie Y heeft dat veel minder. Over hen heersen andere misvattingen, zoals dat het ethische maar luie consumenten zijn, fenomenaal kunnen multitasken en enkel vrienden vertrouwen. En wat kunnen merken hiermee?

'Roepen hoe cool je bent, helpt in ieder geval zeker niet meer', licht Van den Bergh verder toe. 'Merken zijn hun status van rolmodel of orakel kwijt. Veel belangrijker is om opnieuw het respect van deze toekomstige economische grootmachten te verdienen.' Maar dan moet je nog altijd zo'n Gen Y'er overtuigen om de oortjes van zijn Ipod even af te doen en naar jou te luisteren. Eerder kun je geen conversatie over een merk met ze aangaan.

CRUSH
De Maak je merk cool auteurs laten ook zien hoe merken opnieuw contact kunnen leggen met de generaties die de komende dertig jaar bepalend zullen zijn hoe consumentenmarkten zich ontwikkelen. Dit doen ze aan de hand van vijf cruciale voorwaarden om een succesvol jongerenmerk te worden: CRUSH. Dit model is getest in nieuw en internationaal onderzoek en aan de hand van interviews met global marketing excutives bij succesvolle merken als G-star, Coca-Cola, Nike, H&M en Tommy Hilfiger.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.academicservice.nl
Bijlage:
* pbanp maak je merk cooldocx


Noot voor redacties


BU Business Information

Noot voor de red actie,

Razende Robot Reporter