Provincie Limburg

Provincie gaat aanbesteden via e-Cartotheek

Provincie gaat aanbesteden via e-Cartotheek

De Provincie Limburg is gestart met het pilotproject e-Cartotheek voor de inhuur van diensten op het gebied van infrastructurele werken. Een nieuwe vorm van aanbesteden met betrekking tot de inhuur van bedrijven/ZZP'ers. De e-Cartotheek is een virtuele `marktplaats' waar externe partijen zich met vermelding van hun kwalificaties op een gebruiksvriendelijke manier kunnen aanmelden om mee te dingen naar de nieuwste infrastructurele opdrachten en projecten van de Provincie Limburg. "Met behulp van de e-Cartotheek wil de Provincie het inkoop-/inhuurproces meer efficiënt inrichten. Ook specialistische (kleinere) bedrijven en ZZP'ers kunnen op deze manier eenvoudig meedingen naar een opdracht", aldus gedeputeerde Noël Lebens.

De Provincie heeft de behoefte het inkoop-/inhuurproces meer efficiënt in te richten, waarbij de transparantie van het proces wordt verhoogd en de mededinging door de inhuur van ZZP'ers en MKB bedrijven wordt vereenvoudigd en gestimuleerd. Met de e-Cartotheek wil de Provincie als opdrachtgever op een rechtmatige manier de regiefunctie verstevigen op inhuur van externe diensten op het gebied van infrastructurele werken. Voor opdrachtnemers geldt vooral het gebruikersgemak en de lage toetredingsdrempel voor zowel het MKB als voor ZZP'ers. De e-Cartotheek wordt als pilot ingesteld voor een periode van 12 maanden vanaf oktober 2011. Dit met een optionele verlenging van drie keer één jaar. Afhankelijk van de ervaringen wordt deze werkwijze op termijn verder uitgebreid. Met deze e-Cartotheek is al ervaring opgedaan door dertig andere overheidsinstanties in Nederland.

Tot de e-Cartotheek worden bedrijven/ZZP'ers toegelaten die zich hebben aangemeld en voldoen aan de kwalificatiecriteria van een door de Provincie opgestelde kwalificatieleidraad. De toegelaten bedrijven/ZZP'ers vormen een pool binnen de webbased marktplaats waarbij duidelijke criteria in één gestandaardiseerd proces de kwaliteit van de leveranciers garandeert. Op het moment dat er een vraag is, worden de toegelaten aanbieders via e-mail op de hoogte gesteld om via de virtuele marktplaats een offerte uit te brengen. Op basis van het aanbod kan de Provincie Limburg uit die pool van aanbieders snel en trefzeker de juist gekwalificeerde externe professional tegen het juiste tarief selecteren. Door een lage toetredingsdrempel van het gebruiksvriendelijke, transparante systeem en omdat de communicatie digitaal verloopt, is de e-Cartotheek snel toegankelijk voor alle leveranciers, adviesbureaus, bedrijven en ZZP'ers. Online krijgen ze direct inzicht in alle actuele provinciale infrastructurele opdrachten die bij hun deskundigheid past. Een lage drempel om in te schrijven vergroot de respons op aanvragen. Bovendien biedt de e-Cartotheek de mogelijkheid om de hoeveelheid aanmeldingen van leveranciers gestructureerd en snel te beoordelen. Dit versnelt de doorlooptijden.

Voor meer informatie zie de website
http://www.ctmsolution.nl/ecartotheek Heeft u vragen? Neem dan contact op met de helpdesk van de e-Cartotheek. tel. 020-6708500 of e-mail: helpdesk@ctmsolutions.nl