Provincie gaat aanbesteden via e-Cartotheek
Provincie gaat aanbesteden via e-Cartotheek
De Provincie Limburg is gestart met het pilotproject e-Cartotheek voor
de inhuur van diensten op het gebied van infrastructurele werken. Een
nieuwe vorm van aanbesteden met betrekking tot de inhuur van
bedrijven/ZZP'ers. De e-Cartotheek is een virtuele `marktplaats' waar
externe partijen zich met vermelding van hun kwalificaties op een
gebruiksvriendelijke manier kunnen aanmelden om mee te dingen naar de
nieuwste infrastructurele opdrachten en projecten van de Provincie
Limburg. "Met behulp van de e-Cartotheek wil de Provincie het
inkoop-/inhuurproces meer efficiënt inrichten. Ook specialistische
(kleinere) bedrijven en ZZP'ers kunnen op deze manier eenvoudig
meedingen naar een opdracht", aldus gedeputeerde Noël Lebens.
De Provincie heeft de behoefte het inkoop-/inhuurproces meer efficiënt
in te richten, waarbij de transparantie van het proces wordt verhoogd
en de mededinging door de inhuur van ZZP'ers en MKB bedrijven wordt
vereenvoudigd en gestimuleerd. Met de e-Cartotheek wil de Provincie als
opdrachtgever op een rechtmatige manier de regiefunctie verstevigen op
inhuur van externe diensten op het gebied van infrastructurele werken.
Voor opdrachtnemers geldt vooral het gebruikersgemak en de lage
toetredingsdrempel voor zowel het MKB als voor ZZP'ers. De e-Cartotheek
wordt als pilot ingesteld voor een periode van 12 maanden vanaf oktober
2011. Dit met een optionele verlenging van drie keer één jaar.
Afhankelijk van de ervaringen wordt deze werkwijze op termijn verder
uitgebreid. Met deze e-Cartotheek is al ervaring opgedaan door dertig
andere overheidsinstanties in Nederland.
Tot de e-Cartotheek worden bedrijven/ZZP'ers toegelaten die zich hebben
aangemeld en voldoen aan de kwalificatiecriteria van een door de
Provincie opgestelde kwalificatieleidraad. De toegelaten
bedrijven/ZZP'ers vormen een pool binnen de webbased marktplaats
waarbij duidelijke criteria in één gestandaardiseerd proces de
kwaliteit van de leveranciers garandeert. Op het moment dat er een
vraag is, worden de toegelaten aanbieders via e-mail op de hoogte
gesteld om via de virtuele marktplaats een offerte uit te brengen. Op
basis van het aanbod kan de Provincie Limburg uit die pool van
aanbieders snel en trefzeker de juist gekwalificeerde externe
professional tegen het juiste tarief selecteren. Door een lage
toetredingsdrempel van het gebruiksvriendelijke, transparante systeem
en omdat de communicatie digitaal verloopt, is de e-Cartotheek snel
toegankelijk voor alle leveranciers, adviesbureaus, bedrijven en
ZZP'ers. Online krijgen ze direct inzicht in alle actuele provinciale
infrastructurele opdrachten die bij hun deskundigheid past. Een lage
drempel om in te schrijven vergroot de respons op aanvragen. Bovendien
biedt de e-Cartotheek de mogelijkheid om de hoeveelheid aanmeldingen
van leveranciers gestructureerd en snel te beoordelen. Dit versnelt de
doorlooptijden.
Voor meer informatie zie de website
http://www.ctmsolution.nl/ecartotheek Heeft u vragen? Neem dan contact
op met de helpdesk van de e-Cartotheek. tel. 020-6708500 of e-mail:
helpdesk@ctmsolutions.nl
Provincie Limburg