Gemeente Veenendaal


Afhandeling meldingen openbare ruimte

Henk van Soest, programmawethouder Wijkzaken, heeft vorige week het afhandelingskaartje meldingen openbare ruimte overhandigd aan Jan van Beek, bewoner van de Trommelaar. De gemeente werkt sinds kort met het uitgeven van dit kaartje, omdat zij op deze manier zorg wil dragen voor een goede afhandeling van meldingen.

Als een bewoner een melding heeft gedaan bij de servicelijn van de gemeente, ontvangt hij na afhandeling van de melding het kaartje. De bewoner kan vervolgens het kaartje terug sturen naar de gemeente om aan te geven of de melding afdoende is verholpen of niet. Wethouder Van Soest: âAls de melding niet goed is afgehandeld, vragen we de bewoners om aan te geven wat er niet goed is gegaan. Vanuit de gemeente nemen we dan met de bewoner contact op om de melding alsnog goed af te handelen. Deze dienstverlening vinden we heel belangrijk.â

Het afhandelingskaartje past binnen de werkwijze van de gemeente om de dienstverlening verder te verbeteren. Zo sluit het ook aan bij wat de gemeente voor ogen heeft met het programma Wijkzaken. Van Soest: âIn Veenendaal willen we dat mensen zich thuis voelen in hun eigen wijk en buurt. Daar hoort een schone en leefbare woonomgeving bij. Bewoners hebben een eigen verantwoordelijkheid om het schoon en heel te houden. Als gemeente ontvangen wij graag de meldingen waar het gaat om zaken die de gemeente aangaan. Met het afhandelingskaartje houden we ons zelf ook scherp of we op een juiste manier de melding hebben opgepakt.â