Gemeente Berkelland


Gemeente geeft snel antwoord

Test nieuw computersysteem succesvol afgerond

Gemeente geeft snel antwoord

Medewerkers van de afdeling Publiekswinkel kunnen in het nieuwe systeem sneller vragen van inwoners beantwoorden. En inwoners kunnen zelf ook hun aanvragen op de gemeentelijke website volgen via `Mijn gemeentepagina'.

Inwoners van de gemeente Berkelland krijgen van de gemeente voortaan sneller antwoord op hun vragen. Of het gaat om de openingstijden van het gemeentehuis, wat te doen bij ongedierte of hoe het zit met de melding over een verzakte stoeptegel. Door een nieuw computersysteem, het zogenoemde `Antwoord@Portaal' kunnen medewerkers gegevens van inwoners invoeren en opvragen.

Testfase succesvol afgerond

Berkelland nam in juli van dit jaar het nieuwe zogenoemde klant contactsysteem `Antwoord@Portaal' in gebruik. Na een eerste testfase draait dit systeem nu succesvol. Het Antwoord@Portaal is volledig geïntegreerd in het centraal computersysteem van de gemeente. Daardoor kunnen ambtenaren meteen een vraag van een burger invoeren en gegevens opvragen. Zodra een inwoner contact opneemt met de gemeente via de balie, telefoon, post en e-mail kunnen de gegevens van een inwoner in het computersysteem worden opgevraagd.

Inwoners kunnen zelf ook aanvraag volgen

Inwoners kunnen op www.gemeenteberkelland.nl onder het kopje `Snel naar', `Mijn gemeentepagina' na inloggen met hun DigiD steeds meer zelf de voortgang van hun aanvraag volgen. Zo is sinds 1 oktober het voor de burger mogelijk een stookmelding te doen via internet en deze te volgen via de persoonlijke internetpagina.