ICT~Office, branchevereniging IT-, Telecom- en Officebedrijven


ICT~Office en Mazars organiseren workshop over werkkostenregeling

13 sep 2011 om 13:43

ICT~Office organiseert op dinsdag 18 oktober in samenwerking met Mazars accountants en belastingadviseurs de workshop 'De werkkostenregeling in detail - Hoe de (overgangs)periode verstandig te benutten?' Mazars is sinds mei 2010 partner van ICT~Office en geeft inhoudelijk vorm aan de Helpdesk Financieel powered by Mazars.

Regeling raakt iedere werkgever

De werkkostenregeling is een veelbesproken onderwerp. Duidelijk is dat de regeling iedere werkgever raakt, bijvoorbeeld wanneer er wordt gewerkt met een vaste kostenvergoeding. Verder zullen bestaande afspraken met het personeel, zoals vastgelegd in arbeidsovereenkomsten en personeelshandboeken, in de meeste gevallen moeten worden herzien.

Om werkgevers de gelegenheid te geven zich aan de regeling aan te passen, kan voor 2012 en 2013 jaarlijks worden gekozen tussen het overgangsregime of de toepassing van de werkkostenregeling. Het is hoe dan ook verstandig om de komende (overgangs)periode goed te benutten.

Inhoud workshop

Tijdens de workshop vertelt Anita de Casparis (Tax partner bij Mazars accountants en belastingadviseurs) u wat de werkkostenregeling precies inhoudt, welke voor- en nadelen de werkkostenregeling heeft en welke stappen u de komende jaren moet ondernemen om straks klaar te zijn voor de werkkostenregeling.

Ook de ervaringen, problemen en oplossingen die dit jaar zijn opgedaan (2011 is het eerste jaar van de overgangsperiode) komen in deze workshop aan de orde. Hierbij gaat het niet alleen om kennisoverdracht, maar vooral om de praktische invulling. Uiteraard is er de mogelijkheid om vragen te stellen en na afloop kennis te maken met mevrouw De Casparis.

Programma

14:30 u. Ontvangst met koffie en thee
15:00 u. Opening en introductie
15:05 u. 'De werkkostenregeling in detail'
Anita de Casparis
16:30 u. Vragen en discussie
17:00 u. Netwerkborrel

Praktische info

U bent van harte welkom op dinsdag 18 oktober vanaf 14:30 u. Het programma start om 15:00 u. en wordt afgesloten met een borrel. De workshop vindt plaats op het kantoor van ICT~Office in Woerden. Een routebeschrijving vindt u onder 'Contact'.

De workshop is bedoeld voor CFO's /directie, financieel en HR-managers en financieel verantwoordelijken binnen uw organisatie. Leden van ICT~Office hebben gratis toegang tot de workshop. Niet leden betalen 150,- (excl. BTW).

U kunt zich aanmelden via onderstaande link. Na aanmelding ontvangt u uiterlijk een week voor de bijeenkomst een bevestiging met deelnemerslijst.

Ja, ik meld me aan voor de workshop Werkkostenregeling op 18 oktober 2011

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ellen Klomp (0348 - 49 38 34 of ellen.klomp@ictoffice.nl)

Wist u dat leden van ICT~Office gratis of tegen gereduceerd tarief gebruik kunnen maken van onze Helpdesk Financieel 'powered by Mazars', onder andere op het terrein van fiscale maatregelen, garantieregelingen bedrijfsfinanciering en onkostenvergoeding 2011? Kijk onder 'Helpdesk Financieel powered by Mazars' voor meer informatie.