Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Glashart Media en De Telegraaf lanceren Interactieve TV App

Rijssen, 18 oktober 2011 - Glashart Media en Telegraaf Media Nederland brengen het nieuws van De Telegraaf naar de huiskamer via Interactieve TV. Vanaf vandaag is De Telegraaf beschikbaar op Interactieve TV via Glashart Media.

In de App zijn de bekende Telegraafrubrieken zoals Nieuws, Privé, Telesport, DFT, OverGeld, MijnBedrijf, VROUW, Uitgaan, Reizen, Varen, Autovisie en Digitaal verwerkt. De TV-App biedt een nieuwsmix van redactionele artikelen, foto's en video's.

Stoneroos Interactieve Televisie tekent voor het functionele en grafische design en de ontwikkeling van de Interactieve TV-applicatie van De Telegraaf.

Niels Jonkman, eindverantwoordelijk voor de TV diensten bij Glashart Media: "We zijn erg blij met de samenwerking met De Telegraaf, hierdoor kunnen we een waardevolle App lanceren waarvoor onder onze klanten zeer veel belangstelling is. Het is fantastisch om televisiekijkers de mogelijkheid te geven om het nieuws van De Telegraaf te bekijken via Glasvezel. Natuurlijk in de beste kwaliteit van Nederland."

Jan-Kees Emmer, die als adjunct hoofdredacteur van De Telegraaf verantwoordelijk is voor alle digitale activiteiten en video, is ingenomen met het platform dat Glashart biedt. "In het veranderende medialandschap zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe manieren waarop we onze verhalen kunnen vertellen. Het creëren van massabereik behoort tot het DNA van De Telegraaf en onze onderliggende merken. Traditiegetrouw vooral in print en op onze websites, maar meer en meer zetten we ook video in. Juist daarom is de applicatie van Glashart een innovatie waar we veel van verwachten."

Annelies Kaptein, CEO van Stoneroos: "De Telegraaf TV-App is een prachtige toevoeging in het digitale TV-product van Glashart Media. Nieuwe innovaties blijken toch telkens weer een waardevolle aanvulling te zijn op het traditionele TV kijken. Door de recente vernieuwingen, zoals uitgesteld kijken, gemist, VOD-diensten, etc. zal de TV nog lange tijd haar centrale plaats in de huiskamer behouden. Een nieuwsservice, zoals De Telegraaf TV-App is een serieuze, potentiële vervanger van het nog immers populaire Teletekst".

Vanaf dinsdag 18 oktober 2011 biedt Glashart Media de interactieve App van De Telegraaf aan. Abonnees van de Interactieve TV-dienst kunnen de App gratis gebruiken en kunnen deze en andere interactieve Apps vinden in het hoofdmenu van hun settopbox.

De diensten van Glashart Media zijn beschikbaar via de volgende serviceproviders; XMS, Lijbrandt, Edutel, OnsNetNuenen, OnsBrabantNet, OnsNetEindhoven, KickXL, Solcon, Concepts-ICT en Tweak.

Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van ruim 2,1 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2010-I/2010-II). In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW. Telegraaf.nl is met 345 miljoen pageviews en 3.675.000 unieke bezoekers per maand (bron: STIR juli 2011) één van de grootste nieuws sites van Nederland. De Telegraaf HD iPad telt inmiddels 245.000 downloads. De mobiele site is in populariteit toegenomen en heeft per maand 715.000 unieke bezoekers en 65 miljoen pageviews. De Telegraaf heeft mobiele applicaties voor iPhone, Android, BlackBerry, Java en Windows. De Telegraaf is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van (video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over Glashart Media
Glashart Media is de grootste radio- en televisieaanbieder op glasvezelnetwerken in Nederland. Naast analoge radio en televisie biedt Glashart Media met name innovatieve interactieve radio- en televisiediensten met de hoogste beeldkwaliteit. Glashart Media is onderdeel van Reggefiber, dat 'fiber to the home'-netwerken (FttH) bouwt, beheert en exploiteert. Reggefiber heeft de ambitie om zoveel mogelijk woningen in Nederland te voorzien van een aansluiting op haar glasvezelnetwerk.

Over Stoneroos
Stoneroos is actief op het gebied van digitale televisie en heeft de User Interface voor het Glashart Media TV-product ontworpen en ontwikkeld. Andere belangrijke opdrachtgevers van Stoneroos in (voorgaande) jaren zijn o.a. UPC, Tele2 , RTL, Rabobank , Philips, Telenet en recentelijk ook Vodafone. Stoneroos staat voorop in het design en de bouw van TV-applicaties. Ze ontwerpt TV-diensten die geschikt zijn voor alle soorten settopboxen, digitale mediaboxen, Connected TV's, iPhones, iPad's en Androidtoestellen.

--- EINDE BERICHT ---



Ingezonden persbericht