ING gaat dialoog aan op Facebook

Amsterdam, 18 oktober 2011

Sociale netwerken waaronder Facebook verspreiden met de snelheid van het licht conversaties, ervaringen en meningen van consumenten over de producten en de diensten van de ING. Facebook is daarom voor de ING uitermate geschikt om de dialoog aan te gaan met consumenten en klanten. Het biedt de ING tevens de mogelijkheid om kennis op een interactieve en een laagdrempelige manier met consumenten te delen. Vanaf nu heeft de ING een officiële pagina op Facebook. De komende maanden zal deze pagina op Facebook nog verder worden uitgebreid met activiteiten.

ING actief in social media

Het inrichten van de Facebook pagina is een van de vele social media-activiteiten van de ING. Met het ING Webcare Team zette de ING in 2009 een eerste echte stap in social media. Het team is nu twee jaar actief op Twitter, blogs en fora en helpt daar klanten verder bij vragen of bij het oplossen van problemen met betrekking tot producten en diensten. Daarnaast ondersteunt de ING Ondernemerssupport, een online platform voor en door ondernemers met diensten zoals kennis-wiki, trainingen, coaching, mogelijkheid tot sparren, tools, forum en een uitgebreid netwerk.

Ook rondom voetbal is de ING actief in social media. Jeugdvoetballertjes (6-12 jr) vinden op het Jonge Leeuwen platform, dat gebruik maakt van Hyves-Connect, onder meer voetbaltips en - trucs, voetbalfilmpjes en games. Ze kunnen op Jonge Leeuwen ook hun teampagina inrichten en treffen daar de stand van de competitie en uitslagen van hun eigen gespeelde wedstrijden aan. Coaches kunnen wedstrijdverslagen op een blog posten en foto's van wedstrijden uploaden.