Ingezonden persbericht


*** Onder embargo tot 19 oktober om 08:00 uur ***

Discovery Networks stelt 150.000 euro gratis mediawaarde beschikbaar via De Mediastrijd

Amsterdam, 19 oktober 2011 - Discovery Networks, moederbedrijf van Discovery Channel en TLC, stelt een campagne van 150.000 euro beschikbaar via De Mediastrijd. Mediabureaus kunnen met ingang van vandaag hun meest creatieve campagne-idee insturen op www.mediastrijd.nl. De opdracht bestaat uit het zoeken van een aparte doelgroep benadering voor dezelfde doelstelling waarbij Discovery Channel, de meest selectieve mannenzender en TLC, de meest selectieve vrouwenzender van Nederland, worden ingezet. Een vakjury bestaande uit mediaprominenten beoordeelt de inzendingen op effectiviteit.

Allard Ruyl, commercieel directeur Discovery Networks Benelux: "Wij nemen een unieke positie in het Nederlandse medialandschap in met de meest selectieve mannen- en vrouwenzender in onze zenderportfolio. Onze expertrol op het gebied van mannen en vrouwen is onmisbaar om onze partners te helpen bij het behalen van hun communicatiedoelstellingen. Meedoen aan De Mediastrijd is een unieke kans om nu eens de creativiteit van onze partners te testen."

De deadline voor het insturen van een campagne is 9 december 2011. De winnaars worden in Q1 van 2012 bekend gemaakt.

---
Over TLC
TLC is dé nieuwe zender van Discovery Networks en richt zich op alle vrouwen, met een focus op de doelgroep 25 - 39 jaar: van moeder tot dochter, van manager tot huisvrouw, van atlete tot academica. De zender biedt iets voor elke smaak, van een compleet andere wereld tot realiteit, van actie tot ontspanning, van fascinerend tot informatief en van gek tot grappig. Kortom, TLC biedt programma's voor elke vrouw. TLC heeft als basis kwalitatieve non-fictie entertainment en heeft het kwaliteitsstempel van Discovery Networks. Wat voor dag je ook hebt, en ongeacht je bui, TLC is de zender die altijd bij je past. TLC zendt vanaf 18:00 uur uit op het kanaal van Animal Planet en heeft volledige (analoge en digitale) distributie in Nederland. Kijk voor meer informatie over de zender op www.TLC.nl.

Over Discovery Channel
Discovery daagt je uit. Maakt je wakker. Motiveert je. Discovery laat je zien wat er te ervaren en bereiken is in de wereld. Discovery inspireert je om je leven intens en betrokken te leven. Discovery geeft mannen stof tot praten. Als non-fictie entertainment zender presenteert Discovery Channel het leven in al haar facetten op een eerlijke, opwindende en echte manier. Discovery Channel richt zich primair op jonge mannen tussen de 25 en 39 jaar. Kijk voor meer informatie over Discovery Channel op www.discoverychannel.nl of www.discoverynetworks.nl.

Over Mediastrijd.
Mediastrijd een initiatief is van Medialuitjes, bekend van de mediaborrels en feesten. Medialuitjes is opgericht door Chantal Luitjes en Marc Arnold en bestaat al sinds 2007. Mediastrijd is twee jaar geleden gestart als onafhankelijk platform om media- en reclamebureaus te laten strijden om geboden mediaruimte voor hun klanten. Meedoen is volledig gratis en kan via www.mediastrijd.nl.

o-o-o-o

Aanvullende informatie voor de redactie:
Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, (NASDAQ: DISAD, DISBD, DISCK): 's werelds grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 180 landen. Discovery Networks Benelux voert acht zenders in Nederland en België, waarvan Discovery Channel, TLC en Animal Planet in Nederland overal te ontvangen zijn, en Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase, Animal Planet HD en Investigation Discovery digitaal. In Vlaanderen is Discovery Channel analoog te ontvangen. Alle andere Discovery-kanalen, op TLC na, zijn hier digitaal te ontvangen. Internationaal voert Discovery ook diensten zoals howstuffworks.com en treehugger.com. De zenders van Discovery Networks Benelux bereiken in Nederland maandelijks ruim 10 miljoen unieke kijkers. Discovery Channel lanceerde 'SPECIES: een blauwdruk van jonge mannen', de grootste studie naar de Europese man ooit. De Discovery Channel en TLC-panels bestaan uit 15.000 mensen en bevestigen Discovery Networks Benelux' rol als expert op het gebied van jonge mannen en vrouwen. Discovery Channel is te volgen op: twitter.com/discoveryned, facebook.com/discoveryNL, discovery-networks.hyves.nl en youtube.com/discoverybenelux en TLC op: facebook.com/TLCnederland, twitter.com/TLCnl, tlcnederland.hyves.nl en youtube.com/TLCnederland.