Ingezonden persbericht



---

-Persbericht-

Hunkemöller trotse winnaar van de Piet Heyn award 2011

Hilversum, 21 oktober 2011 - Het Nederlandse lingeriemerk Hunkemöller heeft gisteren de Piet Heyn SMA award 2011 mogen ontvangen. De uitreiking vond plaats tijdens een bijeenkomst van de Sales Management Association (SMA) op de SS Rotterdam. Hunkemöller ontving de prijs uit handen van voormalig premier de heer Jan Peter Balkenende. De Piet Heyn SMA Award is een initiatief van de Sales Management Association (SMA), de beroepsvereniging voor sales professionals. Dit jaar vond de uitreiking plaats op de SS Rotterdam. De prestigieuze award wordt jaarlijks toegekend aan de Nederlandse onderneming die zich met durf en visie onderscheidt in de markt. Uit een lijst van voorgedragen bedrijven wordt een selectie gemaakt van ondernemingen die het hoogst scoren op de volgende criteria: de onderneming heeft zich dit jaar zichtbaar en positief onderscheiden in de markt, de onderneming is sterker gegroeid dan de concurrentie, de onderneming heeft een bewezen sterk commercieel leiderschap. Hunkemöller werd dit jaar uitgeroepen tot winnaar. Andere genomineerden waren: Wehkamp.nl, Stork Technical Services, The Alwaysbemobile Company (Profile Tyrecenter) en Bol.com. De award werd uitgereikt door voormalig premier de heer Jan Peter Balkenende. Volgens de jury, onder leiding van de heer Henk Broeders, CEO Capgemini Nederland, heeft Hunkemöller zich zichtbaar positief onderscheiden in de markt door hun gedurfd ondernemersschap, expansie, groei en succes in mindere tijden en de hoge mate van betrokkenheid van het management bij de organisatie.

Philip Mountford, CEO Hunkemöller zegt: "Vol trots hebben wij de afgelopen jaren vorm kunnen geven aan de verdere groei van ons bedrijf. Binnen en buiten de landsgrenzen groeit Hunkemöller naar de status van Europees 'highstreet brand', met inmiddels 500 winkels. De ontvangst van deze award maakt wederom duidelijk dat Hunkemöller de juiste koers heeft gevonden en weet vast te houden, ook dankzij de inzet van het hele team."

Over Hunkemöller
Hunkemöller, van origine een Nederlands bedrijf, is het grootste highstreet lingeriemerk van de Benelux. Met circa 2700 werknemers en meer dan 500 winkels in 15 landen, breidt Hunkemöller zich snel uit in Europa. Op dit moment kun je onze winkels vinden in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Koeweit, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland, Groot-Brittannië en Israël.

Ons in-house design team is non-stop bezig met productinnovatie en productontwikkeling. Ze zorgen ervoor dat de laatste trends in lingerie niet gemist worden en kwaliteit en fit gewaarborgd zijn. Hunkemöller heeft een multi-channel strategie ontwikkeld om haar bedrijfsactiviteiten te laten groeien door nieuwe winkels, shop-in-shops, e-commerce en internationale franchising. Op 3 oktober 2011 werd Hunkemöller door de ING retail jaarprijs voor de 5e keer op rij verkozen tot beste winkelketen in de categorie lingerie en ondermode. Een sterk merk, vol nieuwe ideeën. Hunkemöller is onderdeel van PAI partners, een Europese investeringsmaatschappij.