Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen



Nieuwe campagne voor Nederland als zakelijke bestemming

24 okt 2011 - Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) ontwikkelt op dit moment een nieuwe campagne voor de zakelijke markt. Met de Meet Mr Holland campagne geeft het NBTC zakelijk Nederland een gezicht met een fysieke Mr Holland. De campagne richt zich op meetingplanners in Europa en Noord-Amerika. Het doel is om de bekendheid van Nederland als vergaderland te vergroten en om het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland te vergroten.

Mr Holland

Samen met Bite Actiemarketing wordt gewerkt aan een herkenbare campagne met Mr Holland in de hoofdrol. Mr Holland staat voor alles wat Nederland als zakelijke bestemming te bieden heeft. Mr Holland is creatief, open minded, charmant en efficiënt. Kortom, hij staat voor (zakelijk) Nederland en de Nederlander.

De campagne

Mr Holland laat de internationale meetingplanner de komende jaren kennis maken met Nederland als vergaderland. Hij wijst hen via zijn eigen website en een direct mailing op een persoonlijke en originele manier op de USP's van Nederland en de Nederlander. Hij gaat door middel van social media ook het gesprek met de meetingplanner aan. Zo is Mr Holland te volgen op zijn persoonlijke blog, Twitter en heeft hij een eigen Facebook Fanpage en een LinkedIn profiel.

De lancering

Speciaal voor Mr Holland heeft couturier Christian Lagerwaard een opvallend maatkostuum ontworpen dat Mr Holland's rol als gastheer van Nederland benadrukt. Tijdens EIBTM 2011, de internationale vakbeurs in Barcelona, vindt de officiële aftrap van de campagne plaats. Vanaf dat moment zal Mr Holland zijn opwachting maken om kennis te maken met de internationale meetingplanner.